2013. okt 16.

Átszeltük az Egyenlítőt  : bloggerünk tudósítása a hajóról

Luxushajóval Új-Zélandra. 2. rész

Honolulu--600x450.jpg Honolulu, Hawaii

Ma van hajóutunk 11. napja, négy napja hagytuk el Hawaiit. Hajnali négykor szeltük át az Egyenlítőt. Ma délután ebből az alkalomból egy parti lesz a hajón. A fizika hihetetlen furcsaságát magam is megtapasztaltam: a víz ellentétes irányban forog az Egyenlítő két oldalán.

lahaina-shores-beach.jpg Lahaina partmenti strandok

Egy napot töltöttünk Lahainában, Maui szigetén. Csodálatos hely, most csak a belvárosban sétálgattunk, mert egy korábbi látogatásunkkor már láttuk a hely nevezetességeit. A következő megállónk, Honolulu volt, élveztük, hogy végre szárazföldet éreztünk a lábunk alatt. Ellátogattunk az Ala Moana szabadtéri bevásárlóközpontba, melynek 290 üzlete van. Sikerült megjavíttatnunk a komputerünket.

térkép.jpg Csendes-óceáni szigetek

Folytatva utunkat a hajón néhány igen érdekes előadást hallgattunk meg egy természettudós előadásában a Csendes-óceáni szigetekről. Mint megtudtuk, a több ezernyi sziget mind vulkáni eredetű, némelyik területe nem nagyobb, mint néhány kilométer. A Polinézia, Mikronézia és Melanézia nevű szigetcsoportokon különböző eredetű és kultúrájú népek élnek. Tegnap ugyanaz a természettudós a térség állatvilágáról, madarairól tartott előadást. Sok állat, például az ausztrál kacsacsőrű emlős, egy-egy térség őshonos állata. Már alig várom, hogy az unokáknak mesélhessek minderről.

Az élet a hajón lehet mozgalmas, vagy nyugodt, a mi választásunk szerint. A harmadik és a tizedik emeleti fedélzeten lehet sétálni, amely a testmozgás egyik alapvető formája itt a hajón. De van egy jól felszerelt edzőterem is, melyet ma reggel végre kipróbáltunk, mert nem volt annyira zsúfolt, mint eddig. Egy másik módszer, amivel karbantartjuk magunkat, hogy nem használjuk a liftet, hanem a lépcsőn közlekedünk.  Különösen fölfelé menet ez komoly edzéssel ér fel, mivel mi a nyolcadikon lakunk, és az étterem a másodikon van.

kinn.jpg kocogás a hajó fedélzetén

Most már nem eszünk annyit, mint az első néhány napban, amikor el voltunk telve a rengeteg fantasztikus ételtől. Tegnap például nem mentünk le az étterembe ebédelni, hanem a Lido büfében ettünk könnyű ételeket. Érdekes, hogy ezen az utazáson nincs annyi kövér ember, mint más  utakon, viszont igen sok az elektromos kerekesszéken, azaz szkúteren közlekedő senior. Csodálkozom a bátorságukon, hogy vállalkoztak ilyen hosszú útra.

A sok érdekes ember, akikkel találkozunk, talán a hajóút egyik legjobb velejárója. A hajó 1850 utasa közül körülbelül 500 ausztrál, ugyanennyi kanadai, és a többi amerikai, valamint német, svájci, japán, kínai, filippin, stb. Az alkalmazottak indonézek, míg a kapitány és a főtisztek hollandok.

kis-sziget-600x450.jpg kis sziget a Csendes Óceánban

Az esti szórakoztató műsorok igen változatosak, tegnap például egy detroiti trió muzsikáját hallgattuk; mindannyian egy dallamot dúdolva hagytuk el a színháztermet. De nagyon jók voltak korábbi estéken az akrobaták és a komikusok is. Az előadóművészek különböző kikötőkben jönnek fel a hajóra, és néhány kikötővel később elhagyják a hajónkat. Ez a fajta szórakoztatás nagyon változatossá teszi  a napjainkat.

Már várjuk a következő kikötésünket Apiában, Szamoa fővárosában, ahol majd megint előre visszük az óránkat, miután átlépjük a nemzetközi dátumválasztó vonalat. Itt elvesztünk egy napot, azaz vasárnap után nem hétfő, hanem kedd követlezik. Ez lesz az egyetlen alkalom, hogy a korábban retteget hétfőt kihagyjuk.

Hedi Neu, Chicago

folyt. köv.

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide: