2017. jan 10.

Zöldséges hús maradékokból

írta: Papá Stefano
Zöldséges hús maradékokból

Egytálétel maradék zöldségekből és csirkehúsból, amelyeket a mélyhűtőben találtam.

3

Aki főzéssel foglalkozik, tudja, hogy mindig vannak maradék alapanyagok a mélyhűtőben, amelyeket önállóan felhasználni kevés, de együtt már össze is állhat belőlük egy kiadós, egészséges és finom ebéd.

A mélyhűtő listám szerint volt egy kis maradék vegyes zöldségem, kelbimbóm, bébi répám, vágott zöldbabom. Ezen kívül fűszerezett csirkemell darabkák, amik a rántott csirkemell előkészítésekor maradnak meg (általában csirke grillfűszerrel szórom meg fagyasztás előtt). Ugyanis a szebben és jobban szeletelhetőség miatt a vége háromszög részt mindig levágom és a csirkemell „szűzpecsenye” részét is félre rakom, majd ezeket kockázom fel, fűszerezem és lefagyasztom. Általában kínai csirkemellhez használom, de most a „maradékok” között használtam.

Van egy kitűnő nyeles párolóedényem, melynek az aljára annyi olajat öntöttem, hogy éppen ellepje, majd a mélyhűtőből kivett zöldségeket beletettem a lábasba, lefedtem, és párolni kezdtem, viszonylag nagy lángon. A fagyott zöldségek miatt az elején többször át kell keverni.

 

1

Fűszerezéshez bőségesen szárított oregánót, kevesebb tárkonyt, sót és frissen szedett bazsalikom levelet használtam. Közben a mikróban elkezdtem a csirkemell darabok felolvasztását. Amikor a lábasban már szétváltak a fagyott zöldségek, öntöttem alá 2 deciliter vizet és azzal együtt pároltam. Amikor a víz elfogyott, hozzáadtam a csirkemell darabokat, összekevertem, és ismét tettem rá két deciliter vizet.

2

Lefedve pároltam, figyelve arra, ha elfő a víz, mindig pótolni kell, addig, amíg a zöldségek meg nem puhultak. Ekkor „zsírjára” sütjük, és már kész is, az egészséges, ízletes zöldséges csirkemell.

A tányéron már senki nem gondolná, hogy ez az ízletes és szép, színes étel, maradékokból készült.

4

Aki elkészíti, megszabadul a mélyhűtőjét megtelítő maradékoktól, és egy finom ebéd után jólesően fogja meginni a megérdemelt feketekávéját.

Jó étvágyat!

Papa Stefano

 

Szólj hozzá