2024. ápr 03.

Vietnam ősi kultúrája ámulatba ejtett

írta: Annaróza47

Kalandvágyó idősek élményei - 2. részfokep2_1.jpg

Egész napos hanoi városnézésünk során egyik ámulatból a másikba estünk, az ősi kultúra építészete és színkavalkádja láttán. A Tran Quoc pagoda Hanoi legrégibb (1500-ból származó) buddhista temploma egy kis szigeten helyezkedik el. Mielőtt a területére értünk, a tóparton kalitkában madarakat, és aquáriumban halakat láttunk, melyeknek darabját 1 dollárért szabadon engedhette bárki, mintegy jótéteményként.

Tran Quoc pagoda

A pagoda Buddha-szobrai előtt élelmiszer-ajándékok (leginkább gyümölcs) fejezik ki a látogatók tiszteletét, és a reinkarnációba vetett hitüket. Az országon végigutazva ezt minden szentélynél megtapasztaltuk. Egy alkalommal tanúi voltunk a gyümölcsök frissre cserélésének. Az eltávolított élelmet a szerzetesek fogyasztják el.

Napunk nagy része Ho Si Minh, vagy ahogy népe nevezi, Ho apó legendás személyének jegyében zajlott, az apó jelentése az ő nyelvükön nagybácsi. A valamikori elnököt nagy tisztelet övezi a mai napig.

ho_si_minh_komplexum_mauzoleum_sajat_foto_parlament_wikipedia_elnoki_palota_ho_si_minh_haza_sajat_fotok_1.jpg

Ho Si Minh komplexum: a Mauzóleum képe saját fotó, a Parlament képének forrása Wikipedia, az Elnöki palota és Ho Shi Minh háza saját fotók

Utolsó kívánsága az volt, hogy halála után hamvait szórják szét Észak-, Közép- és Dél-Vietnámban, hiszen nagy álma az ország újraegyesítése volt. Ezt sajnos nem érhette meg, mert 1969-ben meghalt, Vietnám pedig 1975-ben lett egyesített ország. Végakarata ellenére egy hatalmas mauzóleumot építtettek a tiszteletére, ahol a Moszkvában bebalzsamozott testét őrzik.

A mauzóleum és a díszőrség előtt elvonulva megérkeztünk a Ho Si Minh komplexum további épületeihez, a parlamenthez, az elnöki palotához, és Ho apó egyszerűen berendezett, egyszintes házaihoz, valamint a híres egyoszlopos pagodához.

irodalom_temploma_sajat_fotok_felso_jobboldali_foton_ket_kivalo_tanitvany_az_also_jobboldali_foton_az_egyetem_rektora.jpg

Irodalom temploma saját fotók, jobb felső fotón két kiváló tanítvány, jobb alsó fotón az egyetem rektora

Az Irodalom temploma: az 1070-ben alapított épületegyüttesben kapott helyet Vietnám első egyeteme, ahol a mandarinokat képezték 700 éven keresztül. Láthattuk néhány híres professzor és kiváló diák szobrát, valamint kőből faragott teknősök hátán lévő, megkopott kőtáblákra vésve az egyetemen végzett mandarinok nevét és vizsgaeredményeit. Az egyetemet Konfucius tiszteletére építették, és az ő tanait oktatták. Egy Konfucius oltár is látható, ahová a mai napig járulnak a diákok vizsgák előtt

Meglátogattunk egy lakk-képfestő műhelyt, majd buszunk elsuhant a francia negyed elegáns épületei, pl. az Operaház előtt. Legvégül első esténk bábszínházzal szemközti hangulatos színhelyére érkeztünk. Ez a híd a Hoan Kiem tó egy kis szigetére vezet, ahol a Ngoc Son templom főkapujának kerámia-sárkányaiban, és épület-együttesében gyönyörködhettünk.

csokkent_munkakepesseguek_muhelye_selyemfonalkeszites_selyemkep_es_a_boltjuk_sajat_fotok.jpg

Csökkent munkaképességűek műhelye - selyemfonal-készítés, egy selyemkép és a boltjuk

Másnap egy olyan műhelyt látogattunk meg, amelyben a vietnámi háború napalm bombái sérültjeinek leszármazottait foglalkoztatják. Sajnos ők maguk is érintettek valamilyen szinten genetikailag. Egy részleg selyemfonal-szövéssel foglalkozik, más részük selyemképeket, vagy lakk-képeket készít. Van varrodájuk, kőfaragó műhelyük, és édességeket, kávékat csomagoló részlegük. A látogatók azzal támogatják őket, hogy vásárolnak valamit, vagy egyszerűen pénzt tesznek a perselybe.halong_obol_sajat_fotok.jpg

Halong öböl

Innen a régóta vágyott, fenséges Halong öbölbe érkeztünk, ahol egy éjszakát a hajón töltöttünk a sok-sok sziget közt, és onnan vitt bennünket csónak egy gyönyörű túrára, barlangokon keresztül. Az egyik sziklát majmok népesítették be, melyek kíváncsian lesték a hozzájuk közeledő hajósokat, de főleg a várt banánokat. Estére kis hajónk visszavitt nagy hajónkra, melynek kényelmes szobái erkélyéről gyönyörködtünk a körülöttünk magasló sziklákban, és a kivilágított hajókban.

Az öböl-lakosztályunktól fájó szívvel búcsúztunk. Buszunk Ninh Binhben egy kolostor-komplexumhoz vitt bennünket. Bai Dinh az egyik legnagyobb kolostor Vietnámban. Egy régi templomból és egy új, nagyobb templomból áll. A vietnámi buddhista zarándoklatok népszerű helyszínén láthatók a helyi kézművesek gyönyörű bronz- és kőszobrai, famunkái. Rengeteg lépcső vezet a látnivalókhoz, de mi ketten, a legidősebbek a csoportban szerencsére motoros, nyitott kiskocsival tehettük meg a felfelé vezető utat a különböző állomásokra. Néha össze is futottunk gyalogos társainkkal.baj_dinh_kolostor_sajat_fotok.jpg

Bai Dinh kolostor

A következő napon másfél órás csónaktúrán vettünk részt a Száraz Halong-öbölben, melynek vietnámi neve: Trang An.  A keskeny vízi utat rizsföldek övezik, innen a „száraz” elnevezés, gyönyörű barlangokon keresztül vezetett bennünket a lábbal evező hajósunk.

Lábbal evező hajósunk

Utazásunk évszakát is száraznak nevezik, hiszen a monszunesők májustól novemberig tartanak. Ennek ellenére majdnem minden nap szemerkélő eső kísérte utunkat. De ez mit sem vont le a látottak értékéből.

Délután élményekben gazdagon hagytuk el Észak-Vietnámot, és a hanoi reptérre igyekeztünk, ahonnan 2 órás repülőúttal érkeztünk a közép-vietnámi Huéba, Vietnám egykori fővárosába.

folyt. köv.

Kiemelt kép: Halong öböl

A fotók saját felvételek

Annaróza

Szerzői jogvédelem

Tilos a Régiségeknek blogban megjelent írásokat, recepteket, fotókat és videókat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében máshol közzétenni és sajátként feltüntetni. Az írások, fotók és videók a bloggerek szellemi tulajdonát képezik, miként a képek is, amennyiben más forrás nincs feltüntetve. Írásaink csak linkként használhatók fel, mely az eredeti forráshoz vezet !!!!

Látogass el közénk, blogunk

facebook csoportjába,

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket.

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!