2012. nov 18.

Terasz, télálló díszekkel

írta: Adam G. Steve
Terasz, télálló díszekkel

koszoróval-21-430x600.jpg terasz díszítés - saját felvétel


Lakásunk teraszáról már behurcoltam a növényeket  a fagyok elől, de szeretem ha ősszel-télen is  van  kinn valami színes és érdekes, ami megragadja a tekintetet, ha kinézek  a szobából.

A kis alapterületű, keskeny teraszokon érdemes függőlegesen építeni a dekorációt.  Két szép,  télen nem használatos  virágcserép tartót  egymás tetejére raktam, majd rájuk ültettem a mexikói  öregisten szobrocskát.  A felhasználásra váró kanárisárga birsalmák napfényes színt varázsoltak köréjük.  Az indián fej kaspó tetejére egy nagy kavicsot és egy csigaházat raktam.  A cserepeket és a szobrot lányommal együtt készítettük pár éve, „agyagozós” korszakunkban. A kirándulásokból szorgosan hazahurcolt sziklakövek jól mutatnak egymásra téve.  Ezek a kellékek mind jól bírják az esőt és a havat is.

Az őszi kert növényeiből font, falra akasztott koszorú megkoronázza a kompozíciót. (A koszorúkészítés részletei elolvashatóak itt a blogban, egy korábbi bejegyzésemben:

https://regisegeknek.cafeblog.hu/2013/10/02/ajtodiszito-koszoru-a-kert-novenyeibol/

Végül a koszorú alsó részébe akasztottam  egy  szélcsengőt, ami  szép színes,  és a madárkák enyhe mozgásával jelzi, ha szél kerekedik.

A korláton kívül végigfutó görögtekercs levelei az első fagyokkal lehullnak, de a megvastagodott szárak bizzar rajzolatai  jó hátteret képeznek a téli teraszhoz.

Így élő növény nélkül is dekoratív és rendezett a teraszunk a téli hónapokban.

Cecilia

 

Szólj hozzá

ősz hobbi lakberendezés koszorúkészítés