2013. máj 28.

Ne dobd ki, használd fel újra!

írta: S. Cecilia
Ne dobd ki, használd fel újra!

alufóliás doboz

Minden háztartásban folyamatosan termelődik olyan hulladék, ami még jó lehet valamire. Ehhez ötletek kellenek és egy kis kézügyesség. Én a Pinteresten gyűjtögetem az ötleteket egy  „újrafelhasználás” című mappában. Sok jó ötletet már ki is próbáltam, és jó érzés volt újra felhasználni  a kidobásra való dolgokat. Néhányat a „gyűjteményemből” szeretnék itt közreadni. A képek egy kivételével a Pinterestről valók.

A fenti képen látható alufóliás/zsugorfóliás dobozok nagyon jól hasznosíthatók aprósütemény tárolásra. A képen színes papírral vonták be az eredeti dobozt (csomagolópapír és papírragasztó segítségével), de ha nem kínálásra, csak tárolásra használjuk, az eredeti formájában is használható a doboz. Zsineggel, vagy színes szalaggal köthetjük át, hogy ne nyíljon ki.

babatűzhely

TV-készülék, vagy egyéb, nagyobb terjedelmű gép vásárlásakor gond, hogy mit kezdjünk a papírdobozokkal. Kis fantáziával remek játék készülhet belőlük a gyerekeknek. A képen látható dobozból festett gombokkal, és papír főzőlapokkal tűzhely lett, melyen szemmel láthatóan boldogan főzőcskézik egy kislány. Az ilyen játékok nagy előnye, hogy ha a gyerek ráunt, véglegesen mehet a szemétbe.

ékszertartó

Régi képkeret, főként ha ilyen szép díszes, ékszertartóként használható, miközben a szoba dísze is lehet, ha megfelelő helyet találunk neki. Nem kell mást tennünk, mint megszabadítani a keretet a hátlapjától és az üvegtől, és a felső lécbe csavaros horgot   csavaroznunk (ezek olcsón kaphatók ezermester boltokban). Az ékszereket a horgokba akasztva tároljuk. Tetszik, hogy a képen a képkeret egy komód fölé van akasztva és az egésznek vintage  hangulata van.

gyertyatartó

Ezeket a gyertyatartókat én készítettem lekváros üvegekből, melyekre színes üveglencsét ragasztottam. Belülről az üvegeket mű rózsaszirmokkal béleltem, vattával tömtem ki, majd abba állítottam bele a gyertyákat. Az egyik gyertyára rózsaszirmokat, a másikra apró virágokat ragasztottam  díszítésként.  (Lányaim kapták meg ajándékba).

láb

Egy elnyűtt, kemény (nem könnyen hajló) lábtörlő új életet kezdhet, ha erős ragasztóval nagyjából hasonló méretű, lapos kavicsokat ragasztunk rá szép sorban. Jó szolgálatot tesz majd az új darab, ha télen a sáros, lucskos cipőket, csizmákat tesszük rá lecsöpögni.  

növényjelölő

Ne dobjuk ki a régi, kopott, deformálódott kanalakat. Ha tavasszal magokat ültetünk, a ragasztócsíkkal ellátott kanálra ráírhatjuk, milyen magokat vetettünk, és beleszúrhatjuk a földbe jelzőként. Ha kedvünk és tehetségünk van hozzá, rá is festhetjük a zöldség/virág képét.

növénytartó

Nem muszáj, hogy a drágán előállított, és el nem bomló ásványvizes, üdítős pillepalackok kiürülésük után hulladékként végezzék. Két remek ötletet találtam a hasznosításra. Oldalukra fektetve, kivágva, földdel megtöltve virágcserépként szolgálnak. A képen valóságos  függőleges  kertté rendezték a növénnyel beültetett palackokat.  

pillepalack

A másik képen a pillepalackokból tetőt készítettek. A felső és alsó részeitől megfosztott pillepalack teste cserépszerű részekre van felvágva, majd az igazi cserepekhez hasonlóan a palackoldalak egymásba vannak akasztva, és -úgy néz ki - valahogy össze vannak tűzve. Tartószerkezetre applikálva átlátszó tetőként funkcionál. Nagyon izgalmasnak tűnik, ha valaki  kipróbálja, kérem számoljon be róla.  

Sok sikert kívánok a barkácsoláshoz és újrafelhasználáshoz!

Cecilia

   

 

 

Szólj hozzá

hobbi lakberendezés újrafelhasználás