2013. nov 12.

Terméstál rózsával és kagylóval

írta: S. Cecilia
Terméstál rózsával és kagylóval

 

alma15

Minden ősszel készítek egy terméstálat a kert növényeiből. Szobadíszként sokáig megmarad, ünnepekre asztalközépként is szép dekoráció. És nem utolsósorban kellemes, kreatív időtöltés.

Először is szükségünk van egy nagy, lapos tálra, és a tál közepére egy nagyobb termésre, vagy egyéb díszre, például gyertyára, vagy kis szobrocskára. Pár napja kaptam barátnőmtől egy gyönyörű gránátalmát, úgyhogy idén ez került a tál közepére. A gyümölcstermések: szelíd gesztenye, mogyoró, birsalma, és naspolya jól mutatnak a gránátalma köré rendezve együtt a bogyós termésekkel, azaz a szőlővel és a tűztövis, valamint borostyán bogyókkal. Ezek mind kertünk növényei. Szeretem a kompozíciót több változatban elkészíteni.

 alma1

A terméstál készítésekor előkerül az évek során szépen gyarapodó kavics- és kagylógyűjteményem is. Szeretek gyönyörködni a  homokszínű, halvány rózsaszín, valamint gyöngyház színű tengeri kincsekben. Néhány csillogó üveglencsét tettem még hozzá , így a kompozíció sokkal lazább lett.

alma9

A második változatban egy szétbontott díszcsokor aprófejű rózsáit is felhasználtam, amitől a tál  légies könnyedséget nyert.  A rózsák sápadtsága remekül harmonizál a kagylók gyöngyház rózsaszínjével. Itt ugyan nem rögzítettem a virágokat, de kis tálkába helyezett virághabba tűzve élő virágok is fixen elhelyezhetők a kompozícióba.

hóbogyó2

Azután a szétszedett virágcsokrot alkotó hóbogyó- és borostyán ágakat is a kompozícióba illesztettem.

alma14

Végül  még két változatot próbáltam ki. Az egyiknél egy Buddha szobrocskát ültettem a gránátalma helyére és a termések nagy részét  kivettem, egy piros bogyós madárbirs ágat helyeztem az előtérbe.

B3

A legutolsó változatban egy  elefántisten szobrocska került középre. Az elefántcsontból készült indiai  szobor  áttetsző finomsága  jól harmonizált a kagylók  szépen ívelt vonalaival.

elef6

Sokáig fogunk gyönyörködni  a kompozícióban, azért is, mert a növények emlékezetünkbe idézik  a  már téli álomra készülő, távoli  telket.

Cecilia

 

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide:

https://www.facebook.com/pages/R%C3%A9gis%C3%A9geknek/252125871499192

 

 

Szólj hozzá

fotózás kreativitás virágkompozíció termések dísztál virágrendezés