2015. már 04.

Barátnőim mozdítottak ki a bánatkörből

írta: Régiségek blog
Barátnőim mozdítottak ki a bánatkörből

barátnők3

Életbölcsességeink - 4. rész

Én úgy érzem, nem tudok életbölcsességeket ontani magamból, mert ha bölcs lettem volna, nem így alakul az életem, ahogy alakult... Persze, utólag már mindenki okosabb, igen, ha tudtam volna előre, hogy hasra fogok esni, bizony előtte leültem volna. De nem tudtam, így aztán maradtam egyedül öregségemre, "befuccsoltam" mindkét házasságommal, azt éreztem, hogy semmire sem vagyok jó, velem nem lehet együtt élni. Igen, bánatba és önmarcangolásba süppedtem, ezért aztán a betegség is gyorsan rám talált. Olyan ideggyulladás okozott elviselhetetlen fájdalmat a lábamban, amit az orvos is pszichés eredetűnek mondott, nehezen és hosszú idő múltán jöttem csak rendbe.

Ami jó dolog történt velem, az a gyerekeimnek köszönhető. A lányomra nagyon büszke vagyok, szakmailag is és magánéletileg is megtalálta a boldogulását, boldogságát. Azonban a fiam súlyos betegsége, majd halála tovább erősítette bennem azt az érzést, hogy ismét kudarcot vallottam, nem tudtam megmenteni őt, én élek, ő pedig nem.

Maradtam volna ebben a lelkiállapotban, ha valami olyan ötlet nem jut eszembe, ami aztán gyökeres változást hozott a "nekem már minden mindegy"-szerű érzéseimbe. Mindig nagyon szerettem a színházat, a zenét, az operát. Hátha a zene fog meggyógyítani? Felhívtam néhány volt osztálytársamat, és megkérdeztem, volna-e kedvük színházba járni velem. És igen! Volt kedvük, szívesen jöttek! Kis csoportunk egyre bővült, a színházon kívül mára már ebédeket, vacsorákat, közös nyaralást, kávézós-fagyizós délutánokat rendezünk, kirándulásokat szervezünk, unokákat dédelgetünk nagy boldogsággal. Hálával tartozom a barátnőimnek, akiknek a segítségével újra teljes, vidám életet élhetek, nem ücsörgök bánatosan otthon, vannak programjaink, törődünk egymással.

Ha van egy egész kicsi tanulság ebből az egészből az az, hogy ha egyedül maradtunk, ne legyünk restek újra felmelegíteni régi kapcsolatokat, igenis mozduljunk ki a bánatkörből, higgyék el, megéri!

Brigitta

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide:

https://www.facebook.com/pages/R%C3%A9gis%C3%A9geknek/252125871499192

Szólj hozzá

emlékek nyugdíjas senior időskor hasznos tanácsok Brigitta