2018. már 01.

Gyermekkel álmodni szerencsét jelent?

írta: Adam G. Steve
Gyermekkel álmodni szerencsét jelent?

                    Álomfejtő bloggerek csetelése

 

 -Jó reggelt! Legyen szép napotok! - Így köszön be Vica a közös cset ablakon és közben küld, egy képet ahol két cuki gyerek csacsog.

Cecilia

Jó reggelt! Itt süt a nap, de mínusz 10-et mutat a hőmérő. Cukik a gyerekek, Vica!

Vica    

Köszi! Itt is nagyon hideg van és fúj a szél rendesen.  Úgy zörgeti a szél a redőnyt, hogy ettől nem aludtam jól. Uuuuutálom, ha fúj a szél.

Annaróza  

Jó reggelt! Nagyon édesek a gyerekek. Képzeljétek, álmomban egy kisbabát tartottam a kezemben, és sétáltam vele. Jó érzés volt. Itt -2 C fok hideget mond a rádió. De tényleg csípős hideg lehet odakint.

Vica

Olyan édesek, mint mi vagyunk. :-) Kisbabával álmodni vajon mit jelent?

Izzy

Jó reggelt!  Itt -8 C fok van és süt a nap. Nézem Krúdy álmoskönyvét..

Innentől már egyre izgalmasabb a beszélgetés.

Vica

Valami változás lesz az életedben, Annnaróza!

Annaróza

Remélem, jó változás lesz!

 

Vica

Én ezt  az álomfejtőt találtam:

https://www.nlcafe.hu/ezoteria/20141007/12-leggyakoribb-alom-es-azok-jelentesei/

Ez jóóóó!  E szerint valami új lesz életedben, Annnaróza!

Izzy

Krúdy Gyula álmoskönyve szerint gyermekkel álmodni: szerencsét jelent.

Annaróza

Köszi, Izzy, rámférne.

Vica

Nem hiszek az álmoskönyvben, de olyan jóóó néha ezeken szórakozni. Igaz, én sosem álmodom, én alszom.

 

Annaróza

Persze, én sem hiszek 100%-ban, de azért az álmok jelzések a lelkiállapotodról, tudatalattidról. Én legtöbbször világosan emlékszem az álmaimra. A múltkor le is írtam, mert olyan érdekesen ötvözte az akkori egy hetem történéseit.

Izzy

Igen, nekem is vannak, olyan valószerű álmaim, egész nap töprengek, hogy az vajon megtörtént, vagy csak álmodtam. Sose álmodtam, és mostanában igen...És olyan is van, hogy álmomban keresztrejtvényt fejtek, teljesen valószerű az álom. És besokallok ÁLMOMBAN, hagyjam már a francba ezt a hülye kérdést, mert úgyis csak álmodom. Álmomban megállapítom, hogy álmodom...no erre vajon mit mondana Krúdy ?

Annaróza

Igen, van ilyen, hogy tudjuk, hogy csak álom. Most jutott eszembe, hogy a baba előtti álmomban (szintén tegnap éjszaka), lányom egyik fiatal barátnője a párjával nappal átment a másik szobába szexelni, mert éjszaka szállóvendégeik voltak. Hahaha! Az előbb meg is írtam neki messengerben. Lehet, hogy az ő életében lesz ez a változás?! Krúdy és én jól összeraktuk!

Cecilia

Én azzal tudok azonosulni, amit Freud mond az álmok mozgatórugóiról, és ez nekem elég megfejtés: arról álmodunk, amit vagy nagyon szeretnénk, vagy amitől nagyon félünk, azaz nem tudatosult, elfojtott vágyak, vagy rettegett dolgok szabadulnak fel az álmainkban. Annaróza, ez neked elég megfejtésnek?

Izzy

Igen, én is így gondolom. Csak nehéz összerakni, amikor agyament zavaros álom jön, hogy mitől félek, avagy mi foglalkoztatja a tudatalattimat....Voltak visszatérő álmaim sok évig ugyanazt álmodtam....ilyen 3 volt életemben...kettő elmúlt, egy, az utolsó is már 2 éve nem volt, ezek nyomasztó álmok voltak.

 

Vica

Nekem ritkán, nagyon ritkán vannak rémálmaim, de akkor felébredek, mert annyira rémes dolgok.

Cecilia

Én is ritkán emlékszem az álmaimra, az álomfejtést inkább játéknak tekintem. Sokszor álmodtam már azt, hogy ismeretlen helyeken barangolok, furcsa házakban, zegzugos épületekben, ismeretlen emberek között bolyongok. Ez vajon mit jelenhet?

Vica

Várj, nézem. Megvan: Az álmokban megjelenő ház az álmodó tudatát szimbolizálja, a ház sok szobája, az emeletek mind- mind a psziché egyes területeit jelölik.

Izzy

Annaróza, neked talán látnoki teendőket is kellene végezned!

Annaróza

Igen, de ha tényleg terhes az említett hölgy, akkor boszorkány vagyok. Anyukám egyébként ezt a címet adta saját magának, mert megálmodott egy földrengést, másnap bemondta a rádió, hogy Komlón történt. Az első szputnyik fellövése előtt pedig egy fénycsóváról álmodott.

Izzy

Olyan volt nekem is néhányszor, hogy "megálmodtam" valamit... Boszorkányság ide, vagy oda, ilyenekre a nagyon érzékeny emberek képesek...

Cecilia

Freud szerinti álomfejtés: Annaróza szeretne egy kisbabát a családjában.

Vica

Azt én is szeretnék.

Annaróza

Hát azt mindig szeretnék. Kérdés, hogy a lányom  és az unokám szeretne-e. Húgom unokája meglephet bennünket.

 

Itt véget ért a csetünk és ment mindenki a dolgára. Érdekes, hogy mi négyen is mennyire különbözőképpen gondolkodunk az álomfejtésről. Azt is megállapítottuk, hogy nem mindnyájan álmodunk, vagy ha igen, nem emlékszünk rá. Egyesek álmodnak, és tisztán emlékeznek minden részletre, mások ritkán álmodnak, csak valamilyen felkavaró esemény hatására. Vannak zavaró, kellemetlen álmok, és vannak szép, mesébe illő kellemes álmok. 

Az álomfejtés, azaz az álmok interpretálása azon alapszik, hogy az álmok bármilyen kuszák is legyenek, jelentéssel bírnak. A vágy, hogy megértsük az álmainkat, univerzális és a legkorábbi időkig nyúlik vissza. Az ókori egyiptomiak az álmokat jóslásra, betegségek gyógyítására és az istenekkel való kommunikációra használták. A hagyományos kínai orvostudománynak egy könyve is van az álmok megfejtésére. A középkorban az is előfordult, hogy az álmot az ördög jelenlétével hozták kapcsolatba. A 19. században Sigmund Freud kezdte tudományos alapon vizsgálni az álmokat. Szerinte az álom eszköz arra, hogy az ember bekukkantson a saját tudatalattijába. Az álmok közvetlenül befolyásolták nagy regények, híres zenedarabok létrejöttét, tudományos felfedezéseket, sőt politikai-hadászati döntéseket is.

Ez csak néhány kiragadott példa arra, hogy az emberiség mennyire kíváncsi volt mindig és ma is az, az álmok jelentésére. Az a furcsa, hogy erről ma sem tudunk sokkal többet, mint amennyit a babiloniak tudtak 5000 évvel ezelőtt. Akit érdekel az álmok megfejtése, mert hisz benne, azért nem marad tanácstalan, hiszen rengeteg könyvet talál a boltokban és a neten is ebben a témában. No meg beszélgetni is érdemes róla, ahogy mi tettük egy fagyos reggelen, egymás közt csetelve.

Krúdy Gyula Álmoskönyve ide kattintva elolvasható.

 

                                                       A képek forrása: Pixabay

Vica és bloggertársai

 

Szólj hozzá