2022. feb 06.

Olaszország gyöngyszemei: a Tenno tó és Canale di Tenno falu

írta: Papá Stefano

Észak-olaszországi úti élmények, videóval

Mostanság nem utazunk. De úti emlékeink lenyomata, azaz fényképeink, videóink ott lapulnak a számítógép mappáiban és emlékezetünk bugyraiból előásva a hozzájuk kapcsolódó élményeket, újra élhetjük utazásaink legszebb pillanatait. Mi is ezt tettük.

Az észak-olaszországi Garda-tó körüli utazásunk egyik legérdekesebb kirándulása a Tenno-tóhoz vezetett. Riva del Garda-ból indulva, autónkkal fölfelé kanyarogva szerpentineken értük el a hegyvonulatok között megbúvó türkizzöld színű tavat.  Az 550 méter magasan lévő tó a gleccserek munkájának eredménye.

A parkolótól kis séta után 120 lépcső vezet le a tóhoz, amit persze visszafelé jövet felfelé is meg kell tenni. A hidegvízű, kavicsos medrű tóban lehet fürödni, de mi csak a lábunkat áztattuk meg, majd leültünk a parton egy nagy kőtömbre és elragadtatva bámultuk a helyenként smaragdzöld, másutt türkízkék tavat.

A víz olyan tiszta és átlátszó, hogy láttuk benne úszkálni a halakat. Átszellemülten bámultuk ezt a természeti csodát, élveztük a csendet és a napsütést.

Kép forrása: Wikipédia

A tóban  található egy kis sziget, amely szárazság idején a parthoz kapcsolódó  félszigetté válik és még varázslatosabbá teszi ezt a helyet.

Autónkkal lefelé gurulva, a tótól nem messze értük el Canale di Tennot, Olaszország egyik legszebb középkori faluját.

A szelíd mediterrán dombok közt fészkelő, elnéptelenedő falu lassan újjászületett, amikor művészek felfedezték.

A kis település szinte érintetlenül élte át az évszázadokat.

bbb.jpgA hegyen felfelé kúszó szűk, macskaköves utcáinak kőházai mintha egy mese díszletei lennének.

Kedvtelve barangoltunk a csendes kis faluban, mely sikátoraival, panorámájával idevonzotta a letelepedni vágyó festőket és szobrászokat.

A boltozatos kőházakat összekötő boltívek, passzázsok és a környék időtlen szépsége bennünket is elbűvölt.

A házak előtti  terrakotta kaspók örökzöldjei és az ablakokban virító muskátlik jelzik, hogy az ősi épületek között hétköznapi élet folyik.

A falu múzeumában a helyi paraszti élet eszközeit gyűjtötték össze és állították ki.

Útban visszafelé a Garda tóhoz várt ránk még egy meglepetés, egy meglepően jó állapotban lévő kastély. Megtudtuk, hogy a 12. században épült Castello di Tenno magántulajdonban van és nem látogatható, így csak kívülről csodáltuk meg,

Viszlát! Garda-tó körüli túránkat folytatjuk!

Az első kép és egy megjelölt kép forrása a Wikipédia, a többi saját felvétel

Fotó és videó: Papá Stefano

Szöveg: Cecilia

Látogass el közénk, blogunk

facebook csoportjába,

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket.

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!