2023. nov 02.

Megcsíptük az utolsó hétvégét a Safari parkban

írta: Régiségek blog

A nyugdíjas klub látogatása Nagykőrösön

Nyugdíjas klubunk szervezésében népes csapatunk szeptember utolsó hétvégéjén a nagykőrösi Richter szafari parkba látogatott.

A magam részéről már régóta szerettem volna megnézni, hiszen sokat hallottunk róla, amióta vadállatokkal nem szabad fellépni a cirkuszban.

Ifj. Richter József szívügye volt, hogy valahogyan gondoskodjon azokról az állatokról, amelyek már nem “dolgozhatnak” cirkuszi előadásokban.

A szép parkban először az elefántokkal találkoztunk. A  kifutójuk melletti nézőtérről figyelhettük meg a produkciójukat.  Kicsit csodálkoztunk  azon, hogy a cirkusszal ellentétben itt mégis produkálhatják magukat, de láthatóan élvezték a játékot. A parkban sokkal jobbak a tartási körülmények, gondolom, ezért engedik őket szerepelni.

Miután megkaptuk a Zoo csemegéket, ami kb. fél kg sárgarépából állt,  felszálltunk a kisvonatra.

A szerelvény behajtott a szabadon kószáló állatok közé és szinte ránk rontottak a tevék, lámák, bivalyok és szamarak. Sokat nevettünk azon, ahogy erőszakosan nyomták be a fejüket az ölünkbe ennivalót követelve.

A vonatozás után drótkötélen motorozó artisták szórakoztattak bennünket. Egy szép kis tó felett mutatták be lélegzetelállító produkciójukat 30 méter magasban.

artistak_a_magasban.jpgMiután megcsodáltuk ezt a nem mindennapi mutatványt, lehetőség volt a tó körül sétálni, vízi biciklizni, vagy megnézni a mini állatkertet. Itt nekem a törpe malacok tetszettek a legjobban.

Gyerekek részére vidámpark áll rendelkezésre, ők is láthatóan jól szórakoztak.

Ketrec a ketrecben

Mint megtudtuk – idei évtől már a park zárt, ketreces autójával be lehetett hajtani az oroszlánok, tigrisek közé is. Na, őket már nem kézből etették a látogatók, hanem a rács külső oldalára erősített baromfi részeket falták fel a vadállatok.

A parklátogatást egy kb 3/4 órás cirkuszi előadás zárta, ahol ismét felléptek a már látott levegő akrobaták, majd a tányérokat dobáló bohócon nevettünk sokat.

Szeptember végével bezártak és csak jövő év áprilisban nyit újra a Safari park, ezért is örültem, hogy módunkban volt még idén megnézni.

Ezen a napon látogatást tettünk még az Arany János Közérdekű Muzeális Gyűjteménybe is.

A múzeumban a környéken feltárt régészeti leleteken túl, szinte testközelből ismerhettük meg Arany János nagykőrösi tanítóskodásának emlékeit. Láttuk többek között kézzel írott önéletrajzát, amelyben az itteni tanítói állásra jelentkezett, példás családi életének dokumentumait, lányának, Juliskának a kelengyéjét, valamint azokat a könyveket, amelyeket a balladái megírásakor forrásként használt.

Felmásztunk a református templom tornyába

Magánéletének szomorúsága volt, hogy leánya, Juliska meghalt a szülésben és később a gyermeket is elveszítették.  Fiának, Arany Lászlónak viszont nem született utóda.

Városnéző sétánk során megjegyeztem, hogy feltűnően sok református iskola található Nagykőrösön.

Örültünk, hogy az esős idő beállta előtt eltölthettünk még egy kellemes, szórakoztató napot a szabadban.

A képek saját felvételek

Gréti

Szerzői jogvédelem

Tilos a Régiségeknek blogban megjelent írásokat, recepteket, fotókat és videókat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében máshol közzétenni és sajátként feltüntetni. Az írások, fotók és videók a bloggerek szellemi tulajdonát képezik, miként a képek is, amennyiben más forrás nincs feltüntetve. Írásaink csak linkként használhatók fel, mely az eredeti forráshoz vezet !!!!

Látogass el közénk, blogunk

facebook csoportjába,

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket.

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!