2011. dec 12.

REMÉLEM, ÁKI MAJD MAMÁNAK SZÓLÍT

írta: Régiségek blog
REMÉLEM, ÁKI MAJD MAMÁNAK SZÓLÍT

 

Az én kis Ákoskám már 16 hónapos nagy legény, és őkelme így is viselkedik. Tudjátok, Ákoska nem az unokám, de az érzéseim ugyanazok, mintha az enyém lenne... Szerintem rosszabb vagyok egy elfogult nagymamánál, akinek legszebb, legjobb, legügyesebb az ő unokája!
  
Áki igazi örökmozgó, az étkező székeit el kellett húzni az asztaltól, mert a székre mászva az asztalon köt ki. Onnan aztán igazán nagyot tudna esni... Igaz, hogy önállóan menni még nem tud, de önfeledt pillanataiban önállóan lép egyet-kettőt, sőt valamelyik nap 4-5 lépést tett felém égnek emelt karokkal, nagyokat nevetve! Tehát tud menni a kis bitang, de kényelmesebb neki "rogyasztani" a térdét és szélsebes mászásba kezdeni. Áki még nem mond szavakat - a hangokat a nyelvecskéjén gömbölygeti! Ilyet még nem láttam a saját gyerekeimnél sem, szabályosan összegombócolja a nyelvét a szájában és rámutat valamire: ö!  Ez az "ö" lehet cipő, étel, testvér, cumi stb! Rettentő édes ezzel a gömbölyítéssel, látszik rajta az igyekezet  valamiféle beszédre. 
Nagyon jót tesz nekem ez a huncut kis fiúcska, alig várom, hogy láthassam, mindenfélét kitalálok, csakhogy mehessek hozzá. Az egész családdal jó a kapcsolatom, de szerintem ezt másképp nem is lehetne csinálni. Egy hajóban evezünk: mindannyiunk célja az, hogy Ákoska jól el legyen látva, minden pillanatban szeressék, bizalommal bújhasson hozzám is, ha anyukája elfoglalt, ne zavarja semmi a jó közérzetét. 
Ákoska anyai nagymamája meghalt, Tamara, Áki anyukája úgy kezel engem, mint egy pótmamát, én pedig igyekszem ennek megfelelni. A másik nagymama még dolgozik, így én vagyok a "Mama", a középső gyerek, az ötéves Levente így is hív. Remélem, Ákoska is így szólít  majd!  
Tamara kreativitását dicséri a gyönyörű adventi koszorú, amit saját kezűleg készített mézeskalács szívből - és persze igazán SZÍVBŐL. Nagyon meghatódtam, mikor elhozták december elején, és most is, amikor vasárnaponként meggyújtok 1-1 gyertyát a lelkem velük van.
 Brigitta
Szólj hozzá