2014. sze 29.

Őszi dekoráció kerti növényekkel. Csináld magad!

írta: S. Cecilia
Őszi dekoráció kerti növényekkel. Csináld magad!

 

menta4

Csodás őszi ruhába öltöztethetjük az otthonunkat és a teraszunkat kerti növények  felhasználásával.

A színpompás bogyós bokrok, mint a tűztövis, a madárbirs,  a júlia borbolya, valamint  futónövények, mint a  vadszőlő és borostyán,  és még megannyi egyéb növény alkalmas arra, hogy koszorúba kötve, vagy vázába téve gyönyörködtessen bennünket.

Szeptember táján minden évben telkünk kertjében lemetszek sok színes termésű, levelű ágat, hajtást, hogy itthon felhasználjam azokat, még mielőtt elhervadnak, leejtik bogyóikat, leveleiket.  Lefotóztam és elmesélem, mi hogyan készült.

A hajlékony, még zöld szőlővesszőt  nagyon könnyű hajlítással, mindenféle kötözőanyag nélkül  koszorúalapot fonni. Ha nagyobb, szélesebb koszorút akarunk, fonhatunk hozzá más, vastagabb ágakat is, pl. mogyoró, vagy som bokorról.

alap

Mint a legfölső képen látható,  a koszorú alapot  először virágzó  menta  ágakkal fontam át (nálunk vadon terem, sok van belőle), majd  a koszorú tetejét vadszőlő hajtással díszítettem.  Két hétig gyönyörködtem lakásunk  teraszán az illatos koszorúban, majd a megszáradt mentaleveleket  elmorzsoltam és eltettem egy kis üvegbe, télire. A koszorú alapot viszont újra felhasználtam. Még szépek a vörös bogyójú madárbirs és az okkersárga bogyójú tűztövis bokrok, és a halványlila bogyós júlia borbolya is, így a tövisekkel dacolva ezekből metszettem le tegnap néhány ágat.

műben

A tiszafa bokrunk ugyancsak terebélyes, így erről is levágtam pár kiálló hajtásvéget, ezeket erősítettem fel először a koszorú alapra, majd ennek egy részére  tűztem fel a színes bogyós ágdarabokat. A rögzítéshez vékony rafiát használtam (vékony drót talán még jobb).  A koszorúm nem szimmetrikus, úgy készítettem, hogy a koszorúalap szép vonalú, száraz ágai is látszódjanak.  A terasz falára akasztva hetekig fogok gyönyörködni benne.

blog6

A megmaradt  bogyós ágakat vázába raktam.  Ehhez sajnos sok, a szár alján lévő bogyót le kellet vágni, és a tüskéktől is meg kellett szabadulni. Egy nagy üvegvázába tettem a hosszabb szárakat. Az ablak előtti kis asztalra helyezve nagyon jól mutatnak a légies rajzolatú ágak, feldobják a  szoba hangulatát.

váza1

Egy kisebb, arany-fehér-fekete színű porcelán vázába tettem a kisebb ágakat. A konyhaablak párkányára téve főzés és mosogatás közben is emlékeztetnek a  szép nyári napokra a kertben. Ezek a növények vízbe téve egy-két hónapig is szépek maradnak.

váza vakus2

A koszorúkészítésből megmaradt  tiszafa ágakat  némi formázás után egy sárga virágú krizantém földjébe dugtam. Így sokkal szebben mutat  az egyébként nem túl formás cserepes virág, amit a teraszon tartok. A nedves talajban a tiszafa ágak nagyon sokáig szépen zöldellnek még.  A kertünkben termett szelíd gesztenye és naspolya egészítik ki a látványt.

blog9

A kert növényeivel meghitt, őszies  hangulat költözött otthonunkba.

Cecilia

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide:

https://www.facebook.com/pages/R%C3%A9gis%C3%A9geknek/252125871499192

Szólj hozzá

kreatív kert hobbi növény lakberendezés kreativitás Cecilia virágrendezés