2015. jún 08.

DESSZERT KUSZKUSZBÓL

írta: Régiségek blog
DESSZERT KUSZKUSZBÓL

Felfedezések az egészséges ételek világában

kuszkusz1 Szeretem nyáron a könnyen, sütés nélkül elkészíthető desszerteket, mivel nem lesz hőség a konyhában. Az egészséges étrend jegyében tett legújabb feldezésem a kuszkusz, melyből könnyen, gyorsan elkészült ez az édesség. Imádok főzni, kísérletezni. Mivel életem nagy részében nehéz, magyaros ételeket ettem,  ezért tudatosan megyek át a kímélő, egészségesnek mondott étrend felé. És persze sokat adok az ételek kinézetére is. Legújabb “felfedezettem” egy rostban gazdag alapanyag, a kuszkusz.

kuszkusz3

Hozzávalók 1 pohár elkészítéséhez:

½ dl kuszkusz
1 dl tej
1 teáskanál cukor
csipet só
3-4 db. csokis keksz
1 kávéskanál vaj
7  szem eper

Elkészítés: A kuszkuszra ráöntöttem a hideg tejet, hozzáadtam a sót és a cukrot. Lassú tűzön, lefedve és gyakran kevergetve pároltam 10 percig. Amikor felszívta a tejet, levettem a tűzről és hozzáadtam a vajat. Hagytam kihűlni. Egy öblös, talpas pohár aljára raktam az apróra tördelt csokis kekszet (lehet más omlós keksz is), majd rákanalaztam a tejbegrízszerű kuszkuszt. Amikor teljesen kihűlt, tetejét friss eperrel díszítettem. Pár órára hűtőbe tettem. Finom így is, de tovább gazdagíthatjuk, tejszínhabbal is.

kuszkusz2

Mi is az a kuszkusz?

A kuszkusz durumbúzából készített, rostban gazdag tésztaétel. Eredeti hazájában, Észak-Afrikában köretként eszik, szószos zöldség- vagy húsételekhez. Kiváló köret szinte minden ételhez, de bátran kísérletezhetünk is vele, ahogy én is tettem. Az étel alapját házilag is készítik. Egyenlő mennyiségű búzadarát és lisztet gyúrnak-forgatnak-ráznak össze kevés sós vízzel addig, amíg a dara átmérője a kétszeresére nem nő és teljesen gömbölyűvé nem válik. Ekkor kevés olajjal locsolják meg. A kuszkusz nyers állaga hasonló a grízhez, csak kicsit nagyobb szemcsés. Manapság már Magyarországon is kapható. Negyed kilót 310 forintért vettem egy nagyobb áruházlánc vidéki üzletében.

Éva

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide:

https://www.facebook.com/pages/R%C3%A9gis%C3%A9geknek/252125871499192

Szólj hozzá