2024. okt 09.

Andalúziai kalandozások megpróbáltatásokkal

írta: Annaróza47

Granada és Málaga csodáialhambra_from_generalife_2017_-2.jpg

Régi vágyam volt, hogy megcsodálhassam az andalúz városok mór építkezését, királyi erődeit, csodálatos kertjeit. Sok útifilmet láttam már erről a spanyol tájegységről, és lenyűgözött szépsége, hangulata.

Lányom szívesen elkísért a rég óhajtott utazásomra, és egy általa kedvelt internetes portálon lefoglalta szeptember elejére a repülőt Málagába, a szállást és félpanziós ellátást. Mindezt havi részletekben kellett fizetni. Sajnos csak 5 napot engedélyezhetett magának, aminek így is nagyon örültem. Az időpont megválasztásánál azonban nem voltunk elég körültekintőek, illetve nem gondoltuk, hogy Spanyolország déli részén szeptemberben még nagyon meleg van, ami városnézésre nem a legalkalmasabb.

A hotelünk közvetlen a tengerparton volt, gyönyörű kilátással és kényelemmel. Sajnos a tenger nagyon hullámzott, így nem merészkedtem bemenni hűsítő vizébe, helyette a hotel medencéjében frissülhettem fel a 36-37 fokban megtett kirándulások után.alhambra_granada_spanyolorszag.jpg

Granada Alhambra  Forrás: Wikipedia

Megérkezésünk délutánján ismerkedtünk a környezettel, és felmértük a lehetőségeket a kirándulások megvalósítására. Egyedül Sevillába vásároltam meg otthonról a szervezett kirándulást, Granadába csak belépőjegyet vettem az Alhambrába, hogy ne kelljen sorba állni a belépéskor. Málaga óvárosát és Granadát tehát egyénileg fedeztük fel.

Málaga hatalmas kikötőváros, a szállodánk messze volt a belvárostól, de szerencsére tőle 2 percre volt a buszmegálló, ahonnan olcsó jeggyel és egy átszállással félóra alatt megérkeztünk az óvárosba, melynek látnivalói közel voltak egymáshoz. A lányom nagyon jól tájékozódik a Google térkép segítségével, ő volt az én tourist guide-om, én csak követtem a túrabotjaimra támaszkodva.

malaga_alcazaba_lent_jobbra_katedralis.jpgMálaga Alcazaba, jobbra lent a Katedrális

Első utunk az Alcazabába vezetett. Ez a név, valamint az Alcazar egyaránt fallal körülvett királyi erődöt jelent, és fő funkciója kezdetben a kalózok elleni védelem volt.  A belső palota a királyok lakhelyeként működött.

A bejáratnál első látvány a Római színház, amely Augustus császár uralkodása alatt épült. 1951-ben fedezték fel és tárták fel, majd restaurálták. Ma is tartanak itt előadásokat, koncerteket.castillo_de_malaga.JPG

Castillo de Malaga - Forrás: Wikipedia

Ezután enyhe emelkedőn lépegettünk az erőd falai között az általuk és a magas fák által adott árnyék kellemes hűsében. Közben minden fordulóban gyönyörű kilátás nyílt a városra és a tengerre. Ez az erőd a Gibralfaro hegy lejtőin épült, az Ibériai félsziget legrégibb középkori erődítménye volt. Utunkat árnyas zugok, csobogókkal ellátott dekoratív kertek kísérték. A sétánk végén egy kis büfé asztalához ülve vegyes gyümölcsből facsart turmix mellett pihentük ki a fáradalmakat.malaga_katedralis.jpg

Málaga  Katedrális

Az Alcazabát elhagyva betértünk a reneszánsz stílusú Boldog Mária bazilikába, amely Andalúzia második legmagasabb katedrálisa a sevillai Giralda után. /Későbbiekben ott is jártunk/. A homlokzat barokk stílusban készült. Belépve ámulatba ejtett a monumentális tér, az oszlopok, festmények, a kórus kazettáiban a fafaragások, az orgona hatalmas sípjai.

Az óváros macskaköves utcácskáit elhagyva a Málaga Park különleges fái, szobrai, szökőkútjai közt sétáltunk, pihentünk.malaga_ovarosi_utcareszlet_es_a_park.jpg

Málaga óvárosi utcarészlet és park

Másnap egyénileg utaztunk Granadába közvetlen busszal, amire online előző este vettük meg a jegyet. Az Alhambra-belépőt, kombinálva Hop-on Hop-off jeggyel még otthonról vettem meg. Az Alhambrán belül a Nasrid palotákba való jegyet pótlólag szintén otthonról intéztem. Utóbbit sajnos 17 órára kaptam. Nagyon nehéz feladat a helyszínek ismerete nélkül az egyéni szervezés. Bár tudtam, hogy a Hop-on Hop-off elvisz az Alhambrába, de a granadai buszpályaudvaron, ahová érkeztünk,  nem volt megállója. Meg kellett keresni a pályaudvarhoz legközelebbi megállóhelyet, és az onnan induló buszt. Ez a megálló a Pláza Toros volt, így legalább a bikaviadalok épületét is láthattuk kívülről.granada_fent_az_arena_lent_a_hop_on_hop_off_utja.jpg

Granada  fent az arena, lent a Hop-on Hop-off útvonala

Megtaláltuk a Hop-on Hop-off megállót is, és hamarosan megérkezett a minibuszokból álló szerelvény, ami hangulatos, szűk utcácskákon keresztül vitt fel bennünket az Alhambrába. A vezető a telefonomon lévő online jegyet ellenőrizve adott egy papirjegyet, aminek nem tulajdonítottunk jelentőséget, és annak rendje, módja szerint ki is dobtuk az uzsonnás zacskónkkal együtt. Ennek a végzetes tettnek később volt jelentősége.

Mindenesetre nagy lelki nyugalommal kezdtük meg sétánkat az Alhambrában, mely a Sierra Nevada hegység közelében fekvő város leghíresebb részében, az Albaicin negyedben terül el.granada_alhambra_mor_epiteszete-1.jpgGranada Alhambra mór építészete

Az egykori mór városrészt az UNESCO világörökség részévé nyilvánították 1994-ben. Az Alhambrában végigjártuk a Generalife kerteket, és megcsodálhattuk a Generalife palotát, amelyben a Nasrid királyok szabadidejüket töltötték. Viszont a mi szabadidőnk véges volt, és legnagyobb bánatomra a Nasrid palotákat nem tudtuk megcsodálni, holott 17 órára jegyünk volt. Ugyanis 18.30-kor indult vissza a buszunk Málagába, és még el kellett jutnunk a buszpályaudvarra, ami erőt próbáló feladat volt. Nehezítésképp a Hop-on Hop-off sofőrje követelte azt a papírjegyet, amit odafelé a kezünkbe nyomtak, és amit elegánsan kidobtunk. Lányom végül meggyőzte az akadékoskodó sofőrt, valószínűleg anyja fizikai-lelki állapotára hivatkozva. A mellékelt ábra igen meggyőző lehetett, mert egy rám mért lesújtó pillantást követően sofőrünk legyintett és engedett.

A Toros térre megérkezve „félsikeres” napunkat egy pizzával és pohár sörrel ünnepeltük. Ezután a korábban már megismert úton „könnyedén” elértük a málagai buszunkat.

Röpke nyaralásunk és kalandozásunk folytatását Sevillába a következő részben ecsetelem.

Kiemelt kép: Granada Alhambra   Forrás Wikipedia

A másként nem jelölt képek saját felvételeim

Annaróza

Szerzői jogvédelem

Tilos a Régiségeknek blogban megjelent írásokat, recepteket, fotókat és videókat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében máshol közzétenni és sajátként feltüntetni. Az írások, fotók és videók a bloggerek szellemi tulajdonát képezik, miként a képek is, amennyiben más forrás nincs feltüntetve. Írásaink csak linkként használhatók fel, mely az eredeti forráshoz vezet !!!!

Látogass el közénk, blogunk

facebook csoportjába,

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket.

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!