2015. aug 17.

Trendi Nagyi utazása Lenával

írta: Régiségek blog
Trendi Nagyi utazása Lenával

 

nagyi új

Remélem, hogy az első külföldi nyaralását unokám soha nem felejti el.

Az úgy kezdődött, hogy már télvíz idején tervezgettem a nyaralásomat. Elvárásom csak annyi volt, szép hely legyen, ahol még nem voltam, tenger is legyen, olcsó is legyen, és nem utolsósorban közel legyen lakóhelyemhez. Aki keres, az talál. Hamar döntöttem, Horvátországra esett a választásom. De ki lesz az útitársam?

Szeretek egyedül is utazgatni, nyaralni, kipihenni a családot. Új ismerősök, új kaland, csak magamra figyelek, nem kell senkihez alkalmazkodnom, nem hallom lépten - nyomon, hogy szomjas vagyok, nincs hideg sör, és már megint nem szívhattam végig a cigarettámat. A párom ezekkel az agyamra szokott menni. A férjek nem szeretik, ha templomot, történelmi helyszint kell megnézni, a nyaralás nekik a tunyaságot jelenti. Cáfoljatok meg, ha nem így van!

Választásom végül szeretett tízéves unokámra, Lenára esett. Ebben a korban már elég értelmes egy gyerek, és felfogja, milyen nagyszerű dolog fog vele történni. De nem lesz ott anya, apa, sem a sok játék, és otthon kell hagyni rusnyát, az alvótársat, amit a mindennapokban használ. Sokáig kellett győzködnöm, mert hozni akarta a szüleit is, de végül belátta, ha nem jön velem most, akkor ki tudja mikor  láthatja meg az Adriát.

krk

Előző napon már izgatottan pakoltunk, nehogy itthon maradjon valami. A kis drágaságom még hajnalban is sorolta, hogy mit nem szabad otthon hagyni. Végre 3 órakor elindultunk, és kissé fáradtan, de annál izgatottabban ültünk fel a városunkból induló Mercédesz buszra és kezdetét vette a 9 órás, közel 850 km-es út. A buszon, a kezdeti szunyókálást lassan felváltotta a hangosabb izgés-mozgás. Szemügyre vettük egymást, kerestük az ismerősöket. Én is bemutattam Lenának Lucát, azt a kislányt, akivel, gondoltam jó barátnők lehetnek a nyaraláson.

Kedvesen, szeretettel üdvözölt minket az idegenvezetőnk, Ágnes. Tájékoztatott a busz kényelmi funkcióiról és elmondta az útitervet. Ettől kezdve az én türelmesen üldögélő, és az ablakon kitekingető unokám beszédesebb lett. Mikor érünk már oda, hány óra van még hátra, kérdezgette percenként.

Jöttek a hosszabb-rövidebb alagutak, melyek kis érdekességet nyújtottak Lenának, de egyszer egy hosszabb alagút után azt látom, elaludt az én drága kincsem. Kis pánik volt bennem, mindjárt odaérünk, hogy fogom leszedni a csomagot és az alvó gyereket! De azért hagytam hadd aludjon. Minden probléma megoldódik, ha nem én oldom meg, megoldja magát.

Végre, végre megállt a busz, 14 órás utazás után megérkeztünk. Első látványunk egy hatalmas fügefa volt, telis tele zöld fügével. Mutatom Lenának nézd, milyen hatalmas. Semmi reakció, ő csak a tengert szeretné látni. Amikor elmeséltem a fügefalevél történetet, azt az ádámkosztümöset, egyből mosolyra húzódott a szája és le is szakított egy levelet és már pózolt is vele.

krk3

Kis időbe tellett, míg megkaptuk második emeleti szobánk kulcsát. Öt perc múlva új erőre kaptunk, és szinte repültünk is tengerpartra. A liftbe beszállva Lena furcsa arcot vágott, olyan nem szeretem, félek félét, de majd legyőzzük, gondoltam. A tenger karnyújtásnyira a szállodától és a parton jobbra is, balra is végig sétány, éttermek, fagyizók, kis butikok. Ez ám a látvány, ez a gyönyörű naplemente és később az esti fények a tenger tükrében!

A vacsoráról is majdnem megfeledkeztünk olyan szép volt a látvány. Irány egy újabb felfedezés, milyen lesz a vacsora. Mondhatom az ellátás várakozáson felüli, svédasztalok, önkiszolgáló pult, sokféle menüvel. Még mielőtt választottunk volna a kínálatból, leültem Lenával megbeszélni, hogyan is működik az önkiszolgálás. Előbb gondolkodunk, utána cselekszünk. Előbb végignézzük a kínálatot, majd eldöntjük, hogy mit szeretnénk enni. Unokám ötösre vizsgázott, megértette mi a szabály, és olyan ügyesen lavírozott a felnőttek között, mint a halacska a vízben.

krk4

Reggel kipihenten, vidáman és izgatottan ébredtünk. Én mindig megajándékozom magam egy új szerkóval, ha nyaralni megyek. Most egy kék csíkos szoknya-trikóra esett a választásom. Amikor kijöttem benne a fürdőszobából és Lena meglátott, azt mondta: Te milyen szép vagy! TRENDI NAGYI!

A drága egyetlen, szépséges kis unokám szívből jövő véleménye áthatotta egész lelkemet. Ilyen pozitív jelzőt, véleményt az életem utolsó 20-30 évében nem igazán kaptam. Felocsúdva meglepetésemből, kapásból visszakérdeztem, mit jelent ez a szó, hogy trendi? És tudta, hogy „divatos, nem mindennapi ”a szó jelentése. Ez a jelző igazából nem csak a külsőmnek szólt, hanem azt is sugallta: köszönet Nagyi azért, hogy elhoztál nyaralni. Nem csak álom, hanem valóság volt, hogy reggel nem a saját ágyában, hanem Horvátországban, egy szállodai szobában ébredt.

krk5

Voltam én ezen a héten gumi nagyi, vízi nagyi, énekes nagyi stb., attól függően, hogy hol jártunk, mit énekeltünk, fürödtünk-e, vagy csak a szobában hemperegtünk és becézgettük a tengeri kavicsgyűjteményünket. Rákásztunk, találtunk egy mini golf pályát és zöld dióval játszottunk. Volt, amikor csak tologattam a gumimatracon a vízben. Én voltam Zoli a sofőr, ö volt Ági az idegenvezető.

Nyaralásunk alkalmával voltunk hajókázni, megnéztünk egy tengeri akváriumot, Cirkvenicában. Néztünk templomot, várat és végig buszoztuk a 38 km hosszú Krk szigetet. Kirándultunk Baskára, ahol a nyílt tengerparton fürödtünk hatalmas hullámokban, nyeltük a sós vizet, mert annyira kacagtunk.

De sok új dolgot is megtapasztalt és megtanult Lena. Megtanult, félelem nélkül egyedül közlekedni a liftben, megtanulta, hogyan kell bezárni a szállodai szobát és leadni a portán a kulcsot. Pár nap után tudott köszönni horvátul. Tudott felnőttekhez alkalmazkodni, hagyta, hogy néha én is koktélozzak, beszélgessek új és régi ismerőseimmel.

krk1

A búcsúesten hatalmasat táncoltunk, magyar zene szólt a klubban, eggyé vált a csapat. Fiatalok, idősek, gyerekek, férfiak és nők, mindenki ropta a táncot és mindenki hangosan énekelt. Pár órára elfelejtettük, hogy fáj a lábunk, derekunk, csak egy dolog volt fontos, hogy jól érezzük magunkat. Így lettem én Trendi Nagyi.

Ha te is szeretnél Trendi Nagyi lenni, légy kettesben az unokáddal, amikor csak lehet, adj neki élményt, szabadságot, szép dolgok megismerésére, tanítsd meg új dolgokra. Én Trendi Nagyi megkaptam az ez évi kitüntetésemet, melyet boldogan viselek és remélem, hogy az első külföldi nyaralását unokám soha nem feledi.

Vica

 

 

Szólj hozzá

utazás nagyszülők unoka gyerekprogram Horvátország Krk