2016. sze 13.

Polenta, a kukoricadara köret

írta: Adam G. Steve
Polenta, a kukoricadara köret

 Olcsó, egészséges, könnyen elkészíthető köret.

polenta sülthússal tofus salátával

Kukoricadarából nem csak nagyanyáink puliszkáját lehet elkészíteni, hanem az egészséges konyhánk köretnek való alapanyaga is lehet. A kukoricadara gluténmentes és nagyon egyszerűen elkészíthető.

 poletnta habverős

 

Hozzávalók 2 személyre:

fél liter víz

1 kávéskanál vaj

10 dkg kukoricadara

só ízlés szerint

 

Elkészítése:

A vizet odateszem egy lábasban a tűzhelyre. Sózom és várok, amíg  a víz gyöngyözni kezd, majd beledobom a vajat,  habverővel kevergetem és közben lassan szóróm bele a kukoricadarát. Kb. 5-7 per alatt  a dara besűrűsödik. Olyan sűrű legyen, mint a tejbegríz!

poleta tepsis

Egy formát kiöblítek hideg vízzel és beleöntöm a langyosra hűlt darát. Bármilyen edényformát választhatunk: lehet négyszögletes, kerek tortaforma, vagy őzgerincforma, aszerint, hogy hogyan szeretnéd szilárdulás után tálalni. Én tepsibe öntöttem és megszilárdulás után pohárral szaggattam ki kis korongokra.

polenta szaggatva

Díszítheted piros, nyers paprikával (én így készítettem), de lehet kukoricával, főtt sárgarépával, petrezselyemmel, reszelt gyömbérrel, almával,  hagymásan, céklásan és ki tudja még mivel.  Én sült hússal és tofus szöldsalátával tálaltam. 

Félkilós kiszerelésben kapható, melynek ára  100-160 Ft között van.

A kukoricadara az egészségmegőrzők egyik fő konyhai alapanyaga. Napjainkban sokrétűen felhasználhatjuk, mert olcsó, ízletes és változatosan készíthető.

Remélem ízleni fog!

Vica

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről.  Csatlakozáshoz

katt ide!

Mentés

Mentés

Mentés

Szólj hozzá