2016. dec 21.

Ropogósra sült, töltött csirkecomb

írta: Adam G. Steve
Ropogósra sült, töltött csirkecomb

5

Melegen sokféle körettel tálalható, hidegen kiváló hidegtálakra salátával.

 

A látvány és az illatok lenyűgözőek miközben készül. Általában ebédre, vagy vendégváró főételként kínálom. Előre elkészíthető, sütésig hűtőben tárolom. A tölteléket sokféleképpen lehet ízesíteni, én most a legegyszerűbb változatot választottam.

 1

 

Hozzávalók 4-6 adaghoz:

6 darab közepes csirkecomb

1 dl olaj a sütéshez

   A töltelékhez:

3 darab száraz zsemle, vagy 4 szelet kenyér, vagy a kettő keveréke. Én jobban szeretem a kenyeret, mert a zsemle  péppé ázik.

2 evőkanál zsemlemorzsa

2 tojás

1 fej vöröshagyma

3 gerezd fokhagyma

1 evőkanál zsír

fűszerek: só, bors, delikát, pici pirospaprika

1 csokor petrezselyemzöldje, vagy szárított petrezselyem

                                                                                           3

Elkészítés:

A csirkecombokat megtisztítom, megmosom, ha nagyok a combok, ketté is vághatom. A csirke bőrét ujjaimmal elválasztom a hústól, amilyen nagy helyet csak tudok, kialakítok a tölteléknek, úgy hogy azt a bőre alá tudjam tölteni. Papírtörlővel megtörölgetem, sózom és félreteszem, míg elkészítem a tölteléket.

A töltelékhez a száraz zsemlét, vagy a száraz kenyeret vízbe áztatom, majd amikor megszívta magát vízzel, vagyis megpuhult, kicsavarom belőle a vizet és egy mély üvegtálba teszem. Addig, míg a kenyér/zsemle ázik, az 1 evőkanál zsíron megdinsztelem a megtisztított, apró kockára vágott hagymát és a fokhagymát. A kicsavart zsemlére vagy kenyérre ráütöm a nyers tojásokat, majd a kihűlt hagymás fokhagymás zsírt is hozzákeverem. Ezután jöhetnek a fűszerek: só, bors, delikát, késhegynyi pirospaprika, és friss petrezselyemzöld apróra vágva, vagy szárított petrezselyem. Ha lágy a massza, 2 kanál zsemlemorzsát is hozzátehetünk. Megkóstolom, és ha elég ízes, jöhet a töltögetés kiskanál segítségével.

4

A tölteléket bátran osszuk szét, púpozzuk jó magasra a combok bőre alatti részét. A csirkecombokat nem kell megtűzdelni hústűvel, de a tepsiben jó szorosan kell egymás mellé rakni. Bevallom én csirke farhátat is csempészek a combok közé, ezek ugyanis  sok töltelékkel megtöltve a mélyedéseket, finomabbak, mint a combok.  A tepsit kissé kiolajozom, a csirkecombokat szorosan egymás mellé rakom, tetejét átkenem a maradék olajjal, melybe késhegynyi piros csemegepaprikát szórtam. Ettől lesz szép piros a teteje.

180 fokon 45 perc alatt sütőben, fólia alatt megsütöm, utána leveszem a fóliát,  és 10 percig fólia nélkül ropogósra sütöm.

Vica

 

Szólj hozzá