2017. júl 31.

Gyöngyös nyár a nagyival

írta: Adam G. Steve
Gyöngyös nyár a nagyival

                                                                                                                                   

      Egyre népszerűbb az ékszerkészítés, a gyöngy virágok és gyöngy állatkák fűzése.

                                                                                                                                                  Vendégposzt

Közel 20 évvel ezelőtt egy kisfiú mutatta meg a gyöngyös alkotásait az iskolában, melyeket egyedül csinált egy könyvből. A társai is kedvet kaptak a gyöngyfűzéshez és engem is rábeszéltek, hogy csatlakozzam, illetve segítsek nekik. Segítsek? Hiszen én se tudom, hogy hogyan kell… Néhány hét múlva már együtt fűztük a gyöngyöt, többségében állatfigurákat. A következő évben én új iskolába kerültem, ahol lehetőséget kaptam gyöngyfűző szakkör indítására. Olyan tanítványokkal hozott össze a sors, hogy a második év tavaszán megszerveztem az első 24 órás gyöngybulit. A sikere akkora volt, hogy még 9 éven át szerveztem és csodákat alkottunk. Ezekről a bulikról itt olvashattok. A rendezvények közül 8 hitelesített magyar rekord is volt. A legsikeresebbről láthattok egy rövid összefoglalót.

 

Az elmúlt években sok 100 tanítványom tanult meg gyöngyöt fűzni, a harmaduk általában fiú! A fiúk közül azok voltak kreatívabbak és kitartóbbak, akiknek magatartási problémáik voltak. Fiúk gyöngyöt fűztek??? IGEN! :-) Legjobban az állatfigurákat szerették, de készítettek ékszereket az anyukáknak is. Volt egy kisfiú, aki a leendő barátnőjének készített nyakláncot, hogy legyen meglepetés, ha majd udvarol. A többiek mosolyogtak rajta, de ő kitartó volt és egy nagyon szép nyakláncot fűzött…

A gyöngybulis években nagyon sok mintát találtam ki, kisebb gyerekes anyukák is szívesen csatlakoztak, így új ötletem támadt, még pedig a blogírás, melyen fotókkal segítem a gyöngyfűzésre vágyó anyukák munkáját.

 

Kedves Nagymamák!

Itt a vakáció! A gyerekek néhány hétig biztosan nem akarnak iskolát látni. Az első hetek gyorsan eltelnek, aztán kezdődik az unatkozás… Néhány gyereknek még az iskola is elkezd hiányozni, pontosabban a barátok… ;)

Nyáron nagyobb esély van az unokákkal találkozni, és erre biztosan van is alkalmad, ha nyugdíjas vagy már. Ha még dolgozol, akkor megpróbálsz erre az időszakra szabadságot kivenni, hogy együtt lehess velük, és így segítesz a szülőknek is.

A nyugdíjas nagyik közül sokan most alkotnak újra, előveszik a régi hímzéseket, horgolásokat, kötéseket és nyitottak az új technikákra is. Az én gyerekkoromban nem is emlékszem gyöngyfűzésre, pedig biztosan volt az is. Most viszont egyre népszerűbbek az ékszer készítések, gyöngyvirágok és gyöngyállatkák fűzése. Az állatkák fűzése a gyerekeknél a legsikeresebb.

 

Most már rátérnék a lényegre. ;)

Kedves nagyik, szeretném, ha Ti is fűznétek gyöngyöt az unokáitokkal. Látom, hogy most néhányan csóválják a fejüket, hogy az kizárt dolog, hiszen még sose fűztetek gyöngyöt… És „hallom”, hogy valaki a szemére hivatkozik, hogy nem is látja az apró gyöngyöket. Mindenre van megoldás. Első lépésként ismerd meg a Mesés gyöngyök blogomat, ahol sok ötletet, leírást találsz! Ebben a kategóriában találod a kisgyereknek való figurákat, állatkákat. Igazán akkor lehetsz sikeres, ha a legkorábbi bejegyzésekkel kezdesz, hiszen a feladatok egyre nehezülnek, és az alapokkal kell kezdeni.  Én a csillagvirág fűzését szoktam ajánlani. Illetve egy pici mutatós pillangót, melynek elkészítése könnyű és sokat fűzve függönyt, karkötőt, gyűrűt lehet vele díszíteni. Azután jöhetnek a pókok és egyéb apróságok ;)

 

Amikor már meghoztad a döntést, hogy fűzni fogsz, akkor a következő lépés a hozzávalók beszerzése. Ez nem mindig egyszerű, de én megkönnyítem a dolgod, hiszen a webáruházamban megtalálod azokat a hozzávalókat, melyekre egy kezdő gyöngyfűzőnek szüksége lehet.

A gyöngyfűzés csak bizonyos korosztálytól „működik”, mi lesz a kisebb gyerkőcökkel? Ők gyöngy nélkül maradnak? Nálam nem! Ők „gyöngyös” mesét olvashatnak! ;) Ismerjétek meg a Gyöngycsibék és barátaik című mesekönyvem történeteit!

 

Ha a későbbiekben bármiben segíthetek, akkor írj és segítek!

Élményekkel teli mesés és gyöngyös nyarat kívánok minden nagyinak és unokájának!

 

Hollenczerné Balogh Ilona, akinek mesés gyöngyélete van.

Szólj hozzá