2017. nov 28.

Duplót a Fa alá az unokámnak!

írta: Adam G. Steve
Duplót a Fa alá az unokámnak!

Ezzel a játékkal eljátszhatja kedvenc rajzfilmjét

Karácsony közeledtével mindenki azon töri a fejét, hogy mivel ajándékozza meg unokáit, vagy aprócska rokon,- vagy keresztgyermekét. Nekem valahogy ez egyszerűen összejött.

Peti, a  három éves kis unokám, nagyon sokat mesél a duplós autókról, főleg  Matukáról és Villám McQueenről. Barátja a kisiskolás, szomszédban lakó Pali, gyakran átjön hozzánk játszani, és hoz egy dobozban pár autót és sok színes, egymásba rakható kockát. A gyerekektől hamar megtudtam, hogy ez a játék nem más, mint a Duplo, és a kislányok és kisfiúk imádnak vele játszani, akár órák hosszan lefoglalják magukat, ami nagy ritkaság manapság.

Peti annyira belejött a játékba, hogy most már, ha hozzám jön, mindig megkérdezi: "Nagyi, vettél már nekem Duplót?" Én meg szégyenlősen rázom a fejem, hogy nem, hát nem vettem. Egyébként főleg azért, mert féltem, hogy ha egyedül játszik, talán lenyeli, és baja lesz. A nagymamák annyi mindentől féltik az unokáikat! Azt hittem, kicsi még a maga 3 évével ezekhez az apró, színes figurákhoz, kockákhoz. De végül rájöttem, hogy nincs okom a félelemre, hiszen a Dupló neki már biztonságos, és Palival megeleveníthetik a kedvenc Verdák című rajzfilm kémautóit, eljátszhatják a mesék jeleneteit és felépíthetik a helyszínt.

A földön kuporognak a verdák fölött, és a kijelölt szőnyegcsíkon állnak, mint a rajtnál a versenyfutásra a mini autók, és a szőnyeg átalakult versenypályává. A kis pilóták hangos kiáltásával kezdődhet a játék. -  "Állj ki a bokszba és igazítsd meg a kerekeket a kulccsal" - hallom Pali szakszerű irányítását. – "Ha megtöltötted a tankot, indulhat a verseny!" És már siklanak is a szőnyegen, az asztal és a fotel körül a kisautók és az őket tologató kis pilóták. Én is izgulok, vajon melyik autó lesz a befutó, ki ér előbb a célba?  

 

Közben továbbgondolom a játékot, nézem a világot gyermekszemmel és már szárnyal is a képzeletem. Biztosan lehet bővíteni ezt a játékot rajt kapuval, céllal, garázzsal, benzinkúttal. Milyen ügyes dolog ez a bővíthető játék!

Mikor magamra maradok, rögtön „fel is lapozom” az interneten a játékkínálatot és hirtelen azt sem tudom, mit válasszak Petinek. Megragadja a figyelmem a kicsiknek, a 2-5 éves korosztálynak való kínálat, amelyik nem csak szórakoztat, hanem készségfejlesztő is, egyszerűbb és összetettebb feladatokat kínál, akár hosszú távon is.

Nem tudok ellenállni, megrendelem. Abban reménykedem, hogy a Duplo mellé talán még az apuka is szívesen leül a szőnyegre játszani, és talán ő is gyermeknek érzi magát újra.

Az ajándék lehet olcsó vagy drága, apró vagy óriási, a lényege az, hogy aki kapja, és aki adja, örömét lelje benne.

Vica

A cikket a Lego támogatta.

Szólj hozzá