2019. jan 06.

Tojáspörkölt

írta: Adam G. Steve
Tojáspörkölt

Gyorsan elkészülő, egyszerű étel

Édesanyám receptje alapján készítem ma is ezt az egyszerűen nagyszerű, és gyorsan tálalható ételt.

 

Hozzávalók 2 személyre:

8 darab tojás

1 közepes fej vöröshagyma

fél zöldpaprika, egy koktél paradicsom (én mélyhűtöttet használtam)

fél dl olaj, vagy zsír

1 mokkáskanálnyi só

1 mokkáskanálnyi bors

1 evőkanál őrölt pirospaprika

 

Elkészítés:

A tojásokat forró vízben keményre  főzöm. Míg a tojások főnek, a közepes nagyságú vöröshagymát apró kockákra vágom.

A megfőtt tojásokat a héjuktól megtisztítva, tojásszeletelőn karikára szeletelem.

Tulajdonképpen egy pörkölt alapot készítek,  amikor a kevés zsiradékon vagy olajon a vöröshagymát üvegesre párolom,  párolás közben hozzáadom a zöldpaprikát, paradicsomot egyben hagyva,  majd a karikákra vágott főtt tojásokat.

Sózom, borsozom és felöntöm kevés vízzel (kb. 1 dl).

Végül az őrölt pirospaprikával megforgatom az egészet, egyet rottyan és el is zárhatjuk alatta a gázt, elkészült a tojás ételünk.

Az ízesítés  egyéni, lehet zöldpaprika nélkül, de lehet bőven több paprikával, paradicsommal lecsósabb ízűnek és lehet hosszabb lére is  engedni.

Köretnek nokedlit készítettem hozzá, de gyakran készítem szarvacska tésztával is. Savanyúságnak csemege uborkát választottam.

Jó étvágyat!

                  Izzy

 

Szólj hozzá