2019. ápr 11.

Így szerveztem meg utunkat Berlinbe

írta: Adam G. Steve
Így szerveztem meg utunkat Berlinbe

Látogatás a porig bombázott, újjáépített és újraegyesített német  fővárosban

Berlint nem csak újjáépítették, a háború után, de folyamatosan épül, szépül, hisz az Európai Unió második legnépesebb városa London után. Először szerveztem magunknak utazást, szállást és látnivalókat Berlinben. Sokáig tétováztam, hogy merjem-e bevállalni ezt a nagy feladatot, mert eddig minden külföldi útunkat szervezetten, utazási irodával tettük meg, ahol idegenvezető kalauzolt minden helyszínre.

A-berlini-Dóm.jpg A berlini Dóm


Hónapokig böngésztem a repülőjáratokat, a szállásokat, mert ezek összehangolása nagyon aprólékos feladatnak bizonyult. Egyedüli támpont az volt, hogy Berlinben a Wedding negyedben szeretnénk megszállni és az ehhez legközelebb eső repülőtérre utazni, mivel rég nem látott rokonaink ebben a körzetben laknak és szerettük volna meglátogatni a családot.

 

Szállásunk-útcája-a-Wedding-negyedben-585x600.jpg Szállásunk utcája a Wedding negyedben


Míg a szállásokat böngésztem, a berlini térképeket tanulmányoztam és egyre több látnivalóval kapcsolatos információs reklámot zúdított rám az internet. Egyikbe-másikba bele is kukkantottam, de zavart, hogy minden német nyelvű. Nem igazán beszélek idegen nyelvet, németül kicsit értek, de megszólalni nem merek.

Reistag-üvegkupolája-600x450.jpg A Reichstag üvegkupolája


Elégedett  voltam, hogy sikerült megfelelő áron repülőjegyet és szállást is foglalnom 5 éjszakára. A TEGEL repülőtér 25 percnyire volt tömegközlekedéssel a szállásunktól, a bérelt lakás karnyújtásnyira a Metrótól, vagyis ahogy a németek mondják az U-Bahn-tól és a rokonok gyalogosan is elérhetőek voltak. A következő feladatom az volt, hogy böngésszem, hogyan fogunk közlekedni Berlinben, mik azok a nevezetességek, amit látni szeretnénk, vagyis szerettem volna megtervezni azt a pár napot, hogy több minden beleférjen.

Hajókázás-a-Spree-folyón-600x382.jpg Hajókázás a Spree folyón


Találtam egy oldalt a neten (GetYourGuide) ahol sok mindent kiderítettem és még magyarra is le tudtam fordítani. Itt lehet rendelni látnivalókhoz belépőt, utazáshoz jegyeket. Itt olvastam, hogy a napi városnézéshez érdemes Welcome Cardot váltani, ami egy tömegközlekedési kártya, 24 órától 6 napos időtartamig használható. Ezen az oldalon találtam városnéző hajóra jegy előrendelést, és a Reichstag 2,5 órás látogatására vonatkozó jegyrendelést is, amit ki is próbáltam. Otthon kényelmesen sorban állás nélkül, időt és fáradságot megtakarítva rendeltem meg a jegyeket. Visszaigazolva, megjelölve az időpontot, a találkozási helyszint, csak ki kellett nyomtatni. Mindezt probléma nélkül elfogadták csak be kellett mutatni.

Reichstag-600x338.png Reichstag   Forrás: Pixabay


Gondosan előkészített tervem megállta a helyét. A várva várt napon kicsit korán kelve, 5 órakor már vonaton ültünk, 12.30 órakor felszálltunk a repülőre és 14 órakor meg is érkeztünk Berlinben. Repülőtérről való bejutást és a szállás megtalálásában kedves fiatal rokonunk segített, de nem minden nap tudtak kísérgetni.

A-berlini-rokonok-2.jpg A berlini rokonokkal


Ment minden, mint a karikacsapás. Első délutánon már a Leopold Plazton sétálgattunk, nézelődtünk és vacsoráztunk. A további napok úgy elrepültek, hogy még esténként sem tértünk magunkhoz. Nagy élmény volt a Múzeumok szigetén sétálgatni és megtekinteni a Pergamon múzeumot és a Neues Museum egyiptomi kincseit, köztük az ókori egyiptomi királyné, Nefretiti mellszobrát. A szobrot két teremőr is felügyelte és fényképezni sem volt szabad. A többi termekben lehetett. Élményekkel teli és nagyon látványos volt a Spree folyó partján hajókázni és a Kormánynegyedben sétálgatni a hatalmas üvegpaloták között.

Nofretiti-435x600.png Nofretiti mellszobra
Forrás: Bixabay


Elővételben megvásárolt belépővel bejutottunk a Német Szövetségi Köztársaság parlamentjébe, a Reichstagba és az üvegkupolába. Ha elfáradtunk beültünk kávézni, vagy felültünk a panoráma 100-as buszra, mely a fontosabb nevezetességek előtt haladt el. Megpihenve tovább folytattunk felfedezéseinket, átmentünk a brandenburgi kapu alatt, láttuk a magyarok házát és távolban a TV tornyot.

A-Spree-folyó.jpg A Spree folyónál


Természetesen sok helyre nem jutottunk el, de amit láttunk feledhetetlen volt. Éreztük berlini rokonaink meleg vendégszeretetét és önzetlen segítségüket.

Berlin visszavár bennünket.

                                       Képek forrása: saját és Pixabay

   Vica

 

Szólj hozzá