2022. dec 01.

Így készül a Mikulás zacskó textilből, varrás nélkül, házilag

írta: S. Cecilia
Így készül a Mikulás zacskó textilből, varrás nélkül, házilag

Ragasztócsíkkal, vasalással készült zsákok

13_1.jpg

Tinédzser unokáink már nem a szokásos, Mikulás papírzacskóba csomagolt édességet kapják Mikulásra, hanem valami egyéb, kisebb ajándékot, aminek jobban örülnek. Idén úgy gondoltam, valami egyedi zacskóba teszem a meglepetést, méghozzá olyanba, ami nem átlátszó, de nem akartam a csomagolásra külön költeni, így saját kivitelezésű Mikulás zacskókra gondoltam. 

Csakhogy semmi kedvem nem volt a varráshoz, mert varrógép híján csak kézzel tudtam volna megvarrni. Szerencsére megtaláltam annak a vasalható textilragasztó csíknak a maradékát, amit évekkel ezelőtt vettem. Az eredmény látható, szép kis zsákocskák születtek. Lefényképeztem a készítés folyamatát, hogy kedvet csináljak azoknak, akik hasonló cipőben járnak és varrás nélkül készítenének Mikulásra, vagy bármely más célból zsákot. (Meg kell, hogy jegyezzem, hogy az eredetileg nadrág felhajtásra vásárolt ragasztó csík arra a célra egyáltalán nem vált be, de lehet, csak én voltam ügyetlen).

Elővettem a maradék anyagaimat és a választásom egy karácsonyi mintájú textilre esett.

1_23.jpgA ragasztó csíkot rövidárú boltban lehet kapni méretre. A csík egy papírból és egy hálószerű, ragasztós anyagból áll. Ez utóbbit lehúzzuk a papírról, ezt fogjuk a textil két oldala közé tenni és rávasalni. Megolvadva ez tartja majd össze az anyagot.

1a.jpg

Az anyag végéből levágtam két zacskó méretű darabot.

4_14.jpg

A ragasztó hálót lehúztam és méretre vágva, az anyag színének az oldalán, a két hosszú és az egyik rövid szélre helyeztem. A negyedik oldal lesz a zsák szája. A szélekre helyezett csíkokra ráborítottam az anyag másik felét ugyancsak a színével és az összeillesztett két darabra forró vasalóval rávasaltam, majd hagytam kihűlni. A csík helyén az anyag összeragadt. Kihűlés után a zacskót kifordítottam.

5_16.jpg

vasalo.jpgA másik zsákot másféleképpen ragasztottam össze: itt az anyag visszájára tettem a ragasztócsíkot, és ugyancsak a visszájával borítottam rá a másik oldalt, majd rávasaltam. Az így készült zsákot nem kellett kifordítani.

8_8.jpg

Az anyagom széle cikkcakkos ollóval volt levágva, így a zacskó száját nem kellett elszegnem, meg elég sűrű szövésű is, nem foszlik. Érdekes módon a kifordított zacskóba jobban elfértek a kis ajándékok. Íme a kész zsákocskák:

9_8.jpg

 Így néznek ki megpakolva és egy kis zsinórral átkötve:

12.jpg

Hogy legyen egy kis Mikulás hangulata, egy Mikulás-mécsest tettem a csomagok mellé, így fogom a csizmákba elhelyezni.

potkep.jpg  Cecilia

 

Látogass el közénk, blogunk

  facebook csoportjába,  

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. 

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!

Szólj hozzá

ajándék zacskó varrás Mikulás Cecilia ragasztó csík