2011. dec 29.

HÚSOS RAKOTT KARFIOL

írta: Papá Stefano
HÚSOS RAKOTT KARFIOL

 

Remélem, hogy mindenki gyomra kipihente a karácsonyi ünnepi menüt, és már a szilveszteri bőségtálak kínálatára vár. Most egy olyan ételt kínálok, ami kíméli a gyomrot, de minden megtalálható benne, amit egy húsos ételtől el lehet várni. Gyakran készítenek rakott káposztát, kelkáposztát, sőt rakott tésztát, de nem nagyon hallottam hússal rakott karfiolról. Úgy döntöttem kipróbálom. Elkészítettem, és mit mondjak finomra sikerült, nem terhelte meg a gyomrunkat és kiadósnak bizonyult.
Hozzávalók:
1 fej karfiol,
30-40 dkg. darált hús (ez lehet, sertés – én ebből csináltam – pulyka, vagy csirkehús),
2 maréknyi rizs,
fél doboz kukoricakonzerv,
3 tojás,
10 dkg reszelt sajt
3 dl. olaj,
1 nagy fej vöröshagyma,
2 nagyobb gerezd fokhagyma (aki nem szereti, ezt kihagyhatja),
pirospaprika, só, bors, vegeta - ízlés szerint
3 dl. tej,
1 evőkanál liszt.
Elkészítés
Rózsáira szedem a karfiolt, lehetőleg minél kisebb, egész rózsákra, és vegetás vízben nagyjából félpuhára főzöm. Leszűröm és félreteszem.
A vöröshagymát apró kockára vágom, és egy kuktában 1,5 dl. olajon üvegesre párolom. Hozzáadom a darált húst, és fehéredésig kavargatom, majd a tűzhelyről levéve sózom, borsozom, és piros paprikával megszórom, összekeverem és egy rövid ideig a tűzhelyre visszatéve hevítem. Kb. 2,5 dl. vízzel felengedem, elkeverem, és a kuktát lezárva, sistergéstől számítva 30 percig párolom.
A rizst forrásban lévő vízbe teszem, és puhára főzöm.
Ezalatt elkészítem a fehérmártást. Fél dl. olajon megfuttatom az evőkanál lisztet, és világos rántást készítek, majd a tejjel felengedve, folytonos kavarás mellett besűrítem. Hagyom langyosodni, és az alaposan felvert 3 tojással jól összekeverem. Ha a kuktából eltávozott a gőz, (vagy a szelepnél óvatosan kiengedem) a húst majdnem teljesen zsírjára sütöm, nem árt, ha egy kevés  szaft marad rajta.
 
Most következik az ételünk összeállítása:
Egy magas peremű tepsit aljára öntöm a maradék olajat és a tojásos fehérmártás negyedét, erre egy réteg karfiolt terítek, (a karfiol felét) ezen egyenletesen szétterítem a leszűrt rizst, amit összekevertem a fél doboz kukoricakonzervvel, és a kész darált húst. Ezt meglocsolom a megmaradt fehérmártás felével, majd a karfiollal egyenletesen betakarom. A tetejét beterítem a maradék fehérmártással.
A tepsit 180 fokra előmelegített sütőbe helyezem, s addig hagyom sülni, amíg a teteje enyhén megbarnul. Ekkor kiveszem, megszórom a reszelt sajttal, és visszateszem a sütőbe. Amikor a sajt arany barnára pirult, elkészült az ételünk. Kiveszem a sütőből, kicsit pihentetem, majd a tepsiben kockákra vágom, és lapos szedőkanállal tányérra szedem.
Könnyű étel, nem terheli a gyomrot, de mégis jóllakat.
   Papá Stefano
Szólj hozzá