2012. dec 03.

Vendégváró falatkák

írta: Papá Stefano
Vendégváró falatkák

Ha vendégeket várunk, akiket nemcsak sós és édes süteménnyel akarunk megkínálni, hanem valami tartalmasabb ennivalóval is, akkor kerül képbe a szendvics. Szendvicset készíteni nem nagy kunszt, de hogy az mutatósan is nézzen ki, az már sokkal nehezebb dolog. Nem mindenki képes a hidegkonyha mestereit utánozni, s eszköze se mindenkinek van hozzá, így most egy könnyen, gyorsan elkészíthető és mégis tartalmas, szendvics helyett kínálható falatkák készítését mutatom be. Az ünnepek közeledtével ez külünösen aktuális.

 

Hozzávalók:

sonkaszelet, vagy csirkemell szelet, vagy pulykamell szelet ( bármelyik jó)
lapkasajt (lehet többféle is)
paprikás szalámi (vékonyra szeletelt)
szeletelt szendvicskenyér
vaj, vagy margarin
cseresznye paradicsom, vagy koktélparadicsom
oliva bogyó

Eszközök:

fogpiszkáló
4-5 cm átmérőjű pogácsaszaggató a kenyér-, a sajt- és a felvágott korongok kivágására (én a fogvájók tartójának tetejét használtam)
almacsumázó, vagy valamilyen kb. 1 cm. átmérőjű éles eszköz a kis korongok
kivágásához

t__m__r__tett_szendvics_h__rom1.jpg

Előkészítés :

A szendvicskenyerekből a fogvájó tartó fedelét a kenyérszeletbe nyomva és forgatva kerek lapocskákat vágtam. Ugyanezt tettem a felvágott szeletekkel, a lapkasajttal, és a paprikás szalámi szeletekkel is. (Ha szeletelt paprikás kolbászt veszünk, az általában megegyezik a többi kivágott hozzávaló méretével.) A gyorsabb elkészítés érdekében 3-3 szelet felvágottat és lapkasajtot is egymásra rakhatunk (persze külön a felvágottat és külön a sajtot) és így vágjuk ki. Utána könnyen lapokra szedhetőek. A kimaradt lapkasajt darabokból vágtam ki a kis köröket. A koktélparadicsomokat félbevágtam, az oliva bogyót egyben hagytam.

Összeállítás:

A kenyérkorongok egyik oldalát vékonyan megkentem margarinnal, először egy sonkaszeletet, majd egy lapkasajt szeletet, ezután ismét egy kenyérkorongot tettem rá. Erre került a paprikás szalámi, arra a paradicsom, vágott felével lefelé, vagy az oliva bogyó. Ezután a kis kör lapkasajt közepébe egy fogpiszkálót szúrtam, és azt ráhelyezve a paradicsom, vagy az oliva bogyó tetejére az egész szendvicsbe felülről az aljáig nyomtam. A kiálló fogvájó darabnál fogva a szendvics felemelhető és tálra rakható. Oliva bogyó esetén a kiskör sajtot rakhatjuk a szalámira, és annak a tetejére kerül az oliva bogyó.

Nem nagy munkával jóízű, és gusztusos szendvics falatkákkal lephetjük meg a vendégeinket.

És aki azt állítja, hogy pazarolunk, mert mi lesz a kivágás után maradt kenyérrel, felvágottal és sajttal, az téved, mert ezt a háziak vacsorára, vagy reggelire jóízűen elfogyaszthatják.

 

Jó étvágyat!

Papá Stefano

Szólj hozzá

recept hidegkonyha Papá Stefano konyhája