2013. feb 05.

Mű- és szárazvirág kompozíciók készítése télire

írta: Adam G. Steve
Mű- és szárazvirág kompozíciók készítése télire

Z-virág-300x224.jpg saját felvételek


A nemrég kifestett étkezőszoba asztala nagyon csupasz volt, így elhatároztam, hogy csináltatok egy olyan virágkompozíciót, amely árnyalataiban összefogja az újrafestett szoba színeit és feldobja az étkező hangulatát. Határozott elképzelésem volt arról, hogy mit szeretnék, de árban nem találtam meg a megfelelőt. Eszembe jutott, hogy itthon, egy dobozban elrakva nagyon sok selyem művirágom és száraz virágom van, korábbi szép, de megunt virágcsokrok darabjai.

virágok31-300x224.jpg tűzőhab belehelyezése a vázába


Úgy döntöttem, hogy magam próbálok létrehozni egy virágkompozíciót azt a technikát használva, amit egy virágkötészetet oktató videón láttam. Ez volt az első próbálkozásom, és az eredménnyel nagyon meg vagyok elégedve.

virágok4-300x224.jpg tűzőhab üveggyöngyökkel


Mindenem megvolt itthon, amire szükség volt. Volt egy vázám, amit élővirágokkal asztalközépnek használtam a lányom esküvőjén, volt tűzőhabom a virágok betűzésére, és voltak mű- és szárazvirágaim, zöld műleveleim. Fontos, hogy a növények különböző textúrájúak legyenek és színben passzoljanak a szoba színeihez. Nálam a fal piszkos rózsaszín, a szőnyeg krémszínű, a plafon gyöngyházszínű, lilásbarna stukkó díszítéssel. Ehhez illő csokrot akartam készíteni.

virágok5-300x224.jpg virágszárak betűzése a habba


Azzal kezdtem, hogy a tűzőhabot méretre vágtam és beletettem a váza aljába. A tűzóhab köré üveggolyókat szórtam, hogy a habot eltakarjam, de ha nem átlátszó a váza, erre nincs szükség. A virágok habba való beleszúrását középen, a leghosszabb szárú szálakkal kezdtem és kifelé haladtam a rövidebb szárúakkal. Munka közben a vázát állandóan forgattam azt nézve, hogy minden oldalról arányos legyen.

 

virágok101-300x225.jpg alapanyagok és betűzött virágok


] Először a virágokat helyeztem el, majd a köztük lévő helyet zöld levelekkel, valamint kisebb szárazvirágokkal töltöttem ki. Mivel a rendelkezésemre álló szárazvirágok szára túl rövid volt, kis csokorba kötve vékony drótot hurkoltam a szárukra, így elértem a megfelelő hosszúságot és bele tudtam szúrni a tűzőhabba.

virágok7-300x224.jpg szár hosszabbítása dróttal


Figyeljünk arra, hogy a kompozíciónk szép kerek legyen és nagyjából egyenlő magasságú minden oldalról. Ha egy szál túl hosszú, bátran vágjunk le belőle (ehhez harapófogó, vagy erősebb olló kellhet). 

Bátran kísérletezzünk, ha nem tetszik az eredmény, szedjük szét és próbáljuk újra. Nagyon jó szórakozás a különböző színű, anyagú mű- és száraz virágokkal és vázákkal, befőttes üvegekkel kísérletezni. Ezt nem lehet elrontani, hiszen minden szép, ami mi szemünknek tetszik.

Hédi Neu, Chicago

Szólj hozzá

hobbi Hédi virágrendezés