2015. jún 01.

Pilaf bulgurból - húsos egytálétel

írta: Adam G. Steve
Pilaf bulgurból - húsos egytálétel

pilaf 2 Könnyen elkészíthető ízletes és egészséges, húsos egytálétel.

Egy korábbi bejegyzésben leírt  zöldséges bulgur (magyarul: tört búza, búza töret) elkészítésekor megmaradt az alapanyag 2/3 része, így gondoltam, készítek belőle egy sertéshúsos ételt. Keresgéltem a receptek között és így találtam rá a  pilaf burgulból ételre. Ezek az idegen szavak beindították a fantáziámat!

pilaf

Először elkészítettem a bulgurt,  majd  1/2 kg sertéshúsból hagyományos módon egy pörköltet csnáltam, végül a kettőt összekevertem. Ez a mennyiség négy személynek elég.

Bulgur  elkészítése: 1 bögre bulgurt alaposan átmostam, szűrőkanálban lecsepegtettem, majd feltettem főni kétszer annyi vízzel, tehát 2 bögrével. Ízesítettem borssal, sóval és tettem hozzá 20 dkg fagyasztott zöldség mixet, melyben volt sárgarépa, borsó, karfiol. Kb.15 percig lassú tűzön, fedő alatt főztem, pároltam. Amikor magába szívta a búza-töret a vizet, levettem a tűzről, és hagytam egy kicsit állni (kb.10 percig), majd az elkészült bulgurt és a pörköltet összekevertem és azonnal tálaltam.

pilaf1

Pörkölt elkészítése: 1!2 kg húst felkockáztam, egy kis fej hagymát apró kockára vágtam. A hagymát 1/2 evőkanál zsírban üvegesre pirítottam, majd levettem a tűzről és tettem bele 1 csapott kávéskanál pirospaprikát. Gyorsan elkevertem és rátettem a kockára vágott, lecsepegtetett húskockákat. Én szoktam bele tenni 1 gerezd fokhagymát, pici borsot, sót, delikátot és használok gulyáskrémet is (ettől lesz a pörkölt szaft sűrűbb). A húst nem főzőm, hanem pörkölöm, ezért ha már nagyon elfőtte a levét, felöntöm egy kicsi vízzel, és hagyom hogy ez is elfőjön róla, majd megint öntök alá kicsi vizet. Minél többször öntjük fel vízzel és hagyjuk elfőni, annál szaftosabb lesz a pörkölt. Addig főztem, amíg a hús meg nem puhult.

A pilaf rizses egytálétel, a közel-keleti és arab konyhák egyik alapétele. Rizs helyett bulgurral, azaz búzatörettel is készülhet. A bulgur anyagcsere serkentő, béltisztító, teljes kiőrlésű gabonaféle, fogyókúrázóknak is ajánlott .

Éva

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide:

https://www.facebook.com/pages/R%C3%A9gis%C3%A9geknek/252125871499192

Szólj hozzá

főzés recept bulgur egészséges táplálkozás Éva pilaf egytélétel