2015. okt 19.

Habkönnyű túrós finomság

írta: Sári 73
Habkönnyű túrós finomság

habk__nny___t__r__s_600x495.jpg

Gyakran készítem ezt a különlegesen finom kevert tésztát, legutoljára vendégségbe vittem, nagy sikert arattam vele.

HOZZÁVALÓK:

25 dkg friss zsíros túró
10 dkg tejföl
7 dkg vaj
0,7 dl langyos tej (azaz nem egészen 1 dl !)
6 tojás
10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 db citrom
8 dkg liszt
3 dkg étkezési keményítő
cseresznye, vagy meggy, vagy bármilyen gyümölcs, vagy dzsem

ELKÉSZÍTÉS:

A túrót a tejföllel és a vajjal habosra keverjük, hozzáadjuk a tejet, majd 6 tojássárgáját, a vaníliás cukrot, a citrom reszelt héját és kifacsart levét, majd hozzászitáljuk a lisztet, amelybe elkevertük a keményítőt.

A 6 tojásfehérjét 10 dkg porcukorral kemény habbá verjük és óvatosan 3 részletben a masszához keverjük.

Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, beleszórjuk a gyümölcsöt vagy dzsemet (én ez utóbbival készítettem). Ezt a tepsit egy nagyobb tepsibe helyezzük, amelybe forró vizet öntöttünk (az a tapasztalatom, hogy nem kell túl sok víz). 170-180 fokos sütőben 50-60 perc alatt pirosra sütjük. Ha kihűlt felszeleteljük és porcukorral meghintjük.

Sári

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide!

Szólj hozzá

recept túrós tészta sütemény sütés