2016. nov 27.

Te mit teszel az egészségedért?

írta: Adam G. Steve
Te mit teszel az egészségedért?

Én edzőterembe járok és étrend kiegészítőket szedek.

 

gym-room-1181820_960_720

Amióta nyugdíjas vagyok és több az időm, na meg az egészségi gondjaim is megszaporodtak, többet törődők a fizikai állapotommal. Nejemmel ellentétben például én azonnal megyek az orvoshoz, ha valami problémát észlelek (ő inkább halogatja és megvárja, hátha a baj elmúlik ). 

De leginkább arra törekszem, hogy megelőzzem a bajokat, ezért rendszeresen mozgok. A  lányoméktól kapott szobabiciklin másnaponta tekerek 20 percet, és edzőterembe is járok hetente kétszer. Az étkezésemet is igyekszem visszafogni egy kicsit, de ez megy a legnehezebben, mert szeretek jókat enni. És még egy dolog, ami szerintem sokat jelent: elkezdtem étrend kiegészítőket szedni (az orvosságok mellett). Szeretem böngészni a patikában kapott  tájékoztató magazinokat, sőt van egy „vitamin bolt”, ahol rendszeresen vásárlom a táplálékkiegészítőket és ahonnan interneten kapom az információkat az új készítményekről.

Legutóbb  a Bio-Quinone Q10 Super 30 mg-os kapszulát kezdtem el szedni a csomagoláson található napi 1 kapszula bevételével, mert szívritmus problémáim vannak és ezt ajánlották a szívizom fokozott energia ellátására.  „ Az emberi test minden sejtje egy kis erőmű, mely energiát termel azért, hogy üzemanyaggal lássa el a sejteket. Bizonyos sejteknek nagyobb szükségük van az energiára, mint másoknak. Például a szívizom szöveteinek rengeteg energiára van szüksége a ritmikus mozgáshoz” – olvastam a készítményről  szóló magazinban.

q10

Az első 7-10 napban semmilyen változást, vagy hatást nem éreztem. Tekintve, hogy naponta több alkalommal is mérek vérnyomást, és a vérnyomásmérőm kijelzi a ritmus hibákat, extraszisztoléket, így 10 nap után már volt összehasonlítási alapom. A vérnyomásom kevésbé ugrált (esténként néha a napközbeni 120-130-ról 145-150-re is felment) és a ritmushibák kezdtek elmaradni. Korábban 10 mérésből 5-6 alkalommal volt ritmushiba, amit kijelzett a vérnyomásmérő, ez 15 nap szedés után lecsökkent 1-3-ra, majd a huszonötödik nap után 3-5 nap mérései közben szinte nem is volt ritmushiba. A korábbi, néha előforduló esténkénti kiugrós 140-150-es vérnyomás értékek is elmaradtak, 130-135 fölé nem ment az esti mérésekkor a vérnyomás.

Mivel heti 2-3 alkalommal edzőterembe járok, pulzus ellenőrzéssel, s ott az edzés alatti pulzusszám (edzésidő közbeiktatott pihenőkkel kb. 65-75 perc) 100 és 143 között mozog. A terhelést jól bírom, (bár ez igaz a szedést megelőző időszakra is), viszont az edzés követően két-három órával is a pulzusszám eléri a 90-et percenként, s csak lassan megy le a szokásos 60-70-re.

Összefoglalva: a  Q10 kapszula szedése 15 nap után kezdett hatást mutatni. Ez leginkább a 25. nap után indult meg és a ritmushibák jelentős csökkenését tapasztaltam, valamint csökkent a vérnyomás ingadozás, az esti néha előforduló kiugró vérnyomás értékek is.

A fentebb írtak tapasztalati tények, hogy ebben a Q10 kapszulának mennyi a szerepe, azt teljes biztonsággal megmondani nem tudom, de leginkább ennek a készítménynek tulajdonítom a kedvező változást.

Azt mondják, hogy a férfiak kevésbé törődnek az egészségükkel, mint a nők. Az én példám nem ezt bizonyítja. Arra buzdítom férfitársaimat is, hogy törődjenek többet az egészségükkel, figyeljenek oda magukra, hogy a nyugdíjas évek is aktivitásban teljenek és  élvezhetőek legyenek.

 

Papa Stefano

 

Szólj hozzá