2016. dec 18.

Karácsonyi ajándék: csináld magad kis üvegekből!

írta: S. Cecilia
Karácsonyi ajándék: csináld magad kis üvegekből!

 

Alkossunk szép tárgyakat újrahasznosított anyagokból!

roza

Azoknak, akik szeretnek valami sajátkezű, egyszerűen elkészíthető, apró ajándékkal kedveskedni, íme egy ötlet kis üvegek felhasználásával. A kis üvegekből lehet gyertyatartó, megtölthetjük valami saját készítésű élelmiszerrel (mézes dió, befőtt, lekvár), de jó lehet apróbb papír-írószerek, illatszerek tárolására, vagy egyszerűen csak dísznek.

sok2 

Az ajándék egyik fő vonzereje, hogy nagyrészt otthon fellelhető, újrahasznosított anyagokból készülhet. Kellékek: szép formájú kis befőttes üvegek, csomagoláshoz használt szalagok, csomagolópapírok, textil maradék, műanyaglencsék, papír tortaszalag, papírragasztó. 

A munka menete a következő: az üvegekről leáztatjuk, majd lekaparjuk a papír címkét, tisztára mossuk és megszárítjuk. Ezután jöhet az ötletelés.

 

14

A hatszögletű üveget alul és felül tortapapír szalaggal díszítettem.

rozsa2

A csavaros tetejét a papírszalagból kivágott mintával ragasztottam le  és a közepét két, átlátszó műanyag lencsével dekoráltam.  Ezt az üveget eleve úgy terveztem, hogy saját készítésű birsalma cukorkákkal fogom megtölteni, és ezért  szükség lesz az üveg zárókupakjára is.

 

10c

 

Egy kis üveggömb régóta kallódott a kreatívos szekrényben sorsára várva és most gyertyatartóként végre a szoba dísze lesz. Úgy készült, hogy textil maradékból kivágtam egy rózsát és ráragasztottam az üvegre. A rózsa két oldalára kis lapos gyöngyöt ragasztottam. Megtöltöttem vízzel és egy úszó mécsest tettem a vízre.

 

gyertya

Az érdekes alakú  lekváros üveget dekor szalaggal díszítettem és egy kék színű műanyag lencsét ragasztottam az oldala közepére.  Egy narancssárga mécsessel gyertyatartóvá avanzsált.

 fokep

 

Textilből és csomagoláshoz használt  szalagokból alkottam ezeket a szépséges üvegeket.

 

rozsa5

Vékony, színes csomagolópapírral dekoráltam ezt a kis üveget és a csavaros kupakját is, ily módon élelmiszer tárolására is alkalmas.

  14a

A baloldali üveget cserepes virágok díszítéshez használt géz-szerű anyaggal, a jobboldalit textil maradékkal díszítettem.

11rozsa3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A baloldali képen látható kis üveget dekor szalaggal díszítettem három sorban és már meg is találta a szerepét toll- és ollótartóként. A jobboldali, szögletes üvegre virágcsokor díszítésére használt szalagot ragasztottam, és műanyag lencsékkel is dekoráltam.

 

78

 

 

Nemcsak üvegeket, hanem konzerves dobozokat is remekül lehet dekorálni. A címkék leáztatása után maradék csokordíszítő szalagok ráragasztásával születtek ezek a sokcélú tároló dobozok.

 

5a20161215_093242

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csomagolópapír ráragasztásával tolltartó lett egy régi, lapos fémdobozból.

18b  18a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az ünnepi ajándékok kibontása után érdemes a szép csomagolópapírokból és szalagokból válogatni és elraktározni azokat. Egy kis fantáziával a kidobásra szánt anyagokból csodás tárgyakat alkothatunk. Még egy hozománya van ennek a tevékenységnek: miközben az üvegek készülnek, élvezzük, hogy új dolgokat alkotunk, kreativitásunkat ilyen módon is kiélhetjük.

A filléres,  személyre szabott apró ajándékokkal  örömöt szerezhetünk szeretteinknek.

      Cecilia

 

Szólj hozzá