2018. dec 26.

Keltsd életre a kavicsokat!

írta: Régiségek blog
Keltsd életre a kavicsokat!

 

Kézműves elfoglaltság gyerekekkel

Szerintem a kavicsfestés egy jó családi elfoglaltság. Gyűjtéssel kezdődik, amit az egész család apraja nagyja végezhet, és akár ajándékozással is végződhet. A téli szünetben jó otthoni program lehet kicsiknek és nagyobbaknak.

A kavics a vizek medréből kikerült üledékes kőzethalmaz, a tenger-, folyó- és tóparton keletkezik. Szép és különleges formáját a víz és az időjárás kőzetkoptató hatása alakítja. Nem kell messzire menni, hogy találjunk, válogathassunk belőlük. Építkezéseken, sétánk során úton-útfélen gyűjthetünk, de akár nyaraláskor is összeszedhetünk egy nagyobb mennyiséget belőlük. Biztos nem haragszanak meg érte a kavics gazdái, ha pár szép darabot kiválogatunk belőle. Így volt ez a minap, amikor a boltba igyekeztem és megláttam egy nagy dombnyi kavicsot. Rögtön nekiálltam keresni a szép lapos, vagy formás darabokat. Sáros lett a csizmám, koszos lett a kezem, de nem bántam.

Amikor hazaértem, rögtön beáztattam egy lavór vízbe egy kis mosószer kíséretében, ami megtisztította és kissé illatosította is a kavicsokat. Majd több vízben leöblítettem és kirakosgattam egy tálcára száradni. Könnyebben lehet majd festeni – gondoltam. Napokig csak kíváncsian nézegettem, agyaltam, hogy is kezdjek hozzá.

Hm, gondoltam, de jó elfoglaltság lesz ez egy borongós téli hétvégén. Így is lett. Unokám, Lena, ki ritka vendég nálam és már nagylány, hetedikes, ellátogatott hozzám egy hosszú hétvégére, 3 nap 2 éjszakát töltöttünk együtt. Hamar felfedezte a szép kavics gyűjteményemet és meg is kérdezte: Nagyi minek ez neked?

Gyors választ kapott és már elő is került a filctoll, a festék, az ecset, és az újságpapír, amivel leterítettük az asztalt és már festegettük is a kavicsokat. Először csak  egyszínűeket  gyártottunk, majd egyre jobban belemelegedtünk és élvezettel alkottunk. A minták ötletszerűen jöttek, először mikulás fejeket rajzoltunk. Kerestük, válogattuk az erre alkalmas kavicsokat. A rajzokat fekete filccel körvonalaztuk és utána festettük ki temperával. Majd később a kövek formája alapján kitaláltuk, hogy mit körvonalaz, milyen mintát festhetünk rá.

Jó móka volt, mert több és több alakzatot véltünk felfedezni, ÉLETRE KELTEK A KAVICSOK. Megláttuk a kövekben a formákat, egy virágot, halat, macit és egyszer csak jöttek karácsonyi ünnepi ötletek is.

Nézzétek milyen szépek!  Asztaldíszként kezdik, akár natúr, festetlenül, majd a nagyon szépek akár karácsonyi ajándékként kerülhetnek új gazdájukhoz. Asztaldíszként egy nagy kerek bambusztálra rendeztük, és közé tettünk egy elemmel működő, karácsonyi égősort, mely remek hangulatot kölcsönöz este, amikor együtt a család.

Remélem, tetszenek és kedvet csináltam egy jó kavicsozáshoz. Vegyük észre, hajoljunk le értük, és ha összegyűjtöttünk egy csomót, nagyon sok érdekes dolgot játszhatunk velük.

   Vica

 

Szólj hozzá