2019. feb 07.

Édesburgonya, az új kedvenc köretem

írta: Régiségek blog
Édesburgonya, az új kedvenc köretem

 Sütve és pürének is finom

Sokáig szemeztem a bevásárlóközpont zöldséges standján ezzel az érdekes formájú, burgonyára hasonlító gumóval. Tapogattam, szagolgattam, vajon milyen is lehet az íze, de túl drágának találtam. Egyszer aztán megpillantottam a piacon, hazai gazda, hazai termelő portékájaként és az ára is elfogadhatónak tűnt ahhoz, hogy kíváncsiságomat kielégítsem. Megvásároltam az édesburgonyát (más néven batáta) és az íze bejött elsőre. Azóta próbálgatom többféleképpen étrendembe beilleszteni, mert nagyon ízlik, emellett hasznos vitaminokat is tartalmaz, magas a B, B2, E és C vitamin tartalma. Először sült burgonyát készítettem belőle, de egy kisebb mennyiségből kipróbáltam a pürét is.

Hozzávalók 4 személy részére:

1 kg édesburgonya

1 fej lila hagyma

2 cikk fokhagyma

1 teáskanál só

3 evőkanál olívaolaj

1 kávéskanál morzsolt rozmaring  

1 kávéskanál morzsolt kakukkfű

Elkészítése:

Hámozzuk meg a burgonyákat és vágjuk kb. egyforma hasábokra. Kicsit nehezebben tisztítható, mint a hagyományos burgonya, mert kemény, de megbirkózunk vele. Megmossuk, jól lecsepegtetjük,  (ez nagyon fontos, mert enged egy kis levet és nem jó ha sütéskor sok a lé alatta), beletesszük a megfelelő tepsibe, enyhén sózzuk és közé keverjük a felvágott lilahagymát és a fokhagymát, a rozmaringot és a  kakukkfüvet. Ha szeretjük a hagymát fokhagymát megenni, akkor vághatjuk apró darabokra, aki csak az ízét szereti, az hagyja nagyobb darabokban, hogy el tudja távolítani sütés után.

Meglocsoljuk az oliva olajjal és két kanál segítségével alaposan összekeverjük, hogy az olaj és a fűszerek minden burgonya hasábra kerüljenek. Ezután betoljuk a 190 fokos sütőbe és 30 perc alatt készre sütjük. Félidőben még egyszer megkavarhatjuk a burgonyákat a kanalak segítségével, hogy egyenletesebben süljenek. 

Kb. 20 dkg édesburgonyából kipróbáltam a pürét is.

Megtisztítottam, felkockáztam, megmostam az édesburgonyát és kis edényben 15 pert alatt puhára főztem. Leszűrtem a vizet róla, és azonnal áttörtem, majd 1 teáskanál vajjal és 1 evőkanál tejjel, pici sóval és borssal pürét készítettem habverővel. Vigyázni kell rá, mert sokkal kevesebb vaj és tej kell az elkészítéséhez, mint a hagyományos burgonyapüréhez.

Nagy sikere volt a sült édesburgonyának és a pürének is, amelyeket sült oldalassal tálaltam.

    Vica

 

Szólj hozzá