2019. aug 18.

Izrael, amit így még nem láttál - videókkal

írta: Adam G. Steve

Utópia Park – egy csodás világ

Az idei nyár nagy élményekkel ajándékozott meg. Sikerült összehozni egy izraeli utazást, amit régóta dédelgettünk, s tervezgettük, hogy merre, miket fogunk megnézni, megcsodálni.

Két és fél órás út után leszálltunk a Ben Gurion reptéren, majd a csomagfelvétel után taxival a szállásunkra mentünk.

Felhőkarcolók-600x450.jpg Tér  Tel-Avivban pálmafákkal

Útközben megcsodáltuk Tel-Avivot, ami egy fantasztikus világváros, hatalmas felhőkarcolókkal, most is építenek pár tucatot, mellettük kisebb házak, nagy parkok, nem is gondolná az ember, hogy ezen a tájon zöldellhet egy város. Mindenütt fák, bokrok, virágok -  üdén, mintha naponta esne az eső, holott hónapokig egy csepp sem hullik.

park-2-600x338.jpg Közpark Tel-Avivban

virágos-fa-1-600x338.jpg Utca Tel-Avivban

A továbbiakban nézzék el nekem, hogy nem útibeszámolót írok, nem a mindenki által keresett és látogatott bibliai helyekről írok – amelyeket egyébként mi is végig jártunk – inkább olyan dolgokról, hangulatokról számolok be, amelyek kevésbé ismerősek a turistáknak.

A szállásunk ablakán kitekintve ez a látvány fogadott:

1-1-600x337.jpg Park a házak között Tel-Avivban

A másik csoda a tengerpart. Kilométeres hosszban húzódik a homokos part a város mentén. Egy szombati napon kimentünk (sikerült egy kicsit le is égnem, no nem anyagilag, hanem napilag), s mintha a város összes lakosa, no meg több-százezer turista ott lett volna. Hely volt bőven, de így is érződött a gombostű effektus, végül sikerült egy nyugágyat és egy napernyőt – fizetés után – keríteni.

DSC08920-600x337.jpg Tengerpart Tel-Avivban

Az alábbi kép jobboldalán, az az egyre kisebbedő tengerparti csík, ugyanolyan embertömeget rejt, mint amit a bal oldalon lehet látni.

DSC08921-600x337.jpg Tengerpart Tel-Avivban

Gasztronómia. Sok helyen, sokfélét ettünk, egymást érik a kisebb nagyobb, olcsóbb, drágább éttermek, hamburgerezők, kávéházak. Szinte mindig tele voltak. Több hely is volt, ahol nem tudtak asztalt adni nekünk. Az ízek kicsit mások, mint nálunk, kevesebb hús, több saláta és hal, de nagyon finomak. Egyetlen hely sem volt, ahol ne ízlett volna a megrendelt, elénk rakott étel. És az adagok… Főleg az arab éttermekben. Ha leültél, pillanatokon belül beborították az asztalt előételekkel, már a látványtól is jól lehet lakni.

És ha még ezután bírtál enni, akkor jönnek a főételek:

Ketten nem bírtunk megenni egy adagot. Becsomagolták a megmaradt előételekkel együtt, és megvolt a másnapi ebédünk.

belső-600x337.jpg Utopia Orchidea Park

Valaki megkérdezte tőlünk, voltunk-e az Utópia Parkban. A nevet hallva valamilyen elvarázsolt vidám parkra gondoltam, ahol a jövő jön majd szembe velem. Nagyot tévedtem. Az Utópia Park egy csodás világ, mintha a belépés után több tízezer kilométerrel távolabb kerültem volna az őserdők világába.

teknős-2-600x394.jpg Utopia Orchidea Park

Nagyjából 40.000 négyzetméteren fekszik, s esőerdei körülmények között mutatja be az orchideákat, madarakat, halakat, húsevő növényeket, vízi és trópusi növényvilágot.

madarak-1-600x337.jpg Utopia Orchidea Park

halak-1-600x337.jpg Utopia Orchidea Park

Egészen elképesztő, hogy több mint 15000 orchidea virágzik a fedett, erősen párás, vízesésekkel tarkított területen. Igaz nem számoltam meg, de tényleg rengeteg volt, s valóságos színkavalkádot hoztak létre.

orchideák-két-kép-600x300.jpg Utopia Orchidea Parkk

A párás meleg kicsit megviselt bennünket, kimentünk a külső parkba, ahol árnyékos rétek, gyönyörű virágok és hatalmas kaktuszok voltak.

Kaktusz-montage-600x410.jpg Utopia Orchidea Park

Végül megnéztük a zenélő szökőkutat, ami nagyjából óránként működik.

Szökőkút-600x450.jpg Szökőkút

Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki eljut Izraelbe. Az Utópia Park Netanjától nem messze, a Bahan kibuc területén található. A hely Tel-Aviv-tól kb. 80 kilométerre van.

Beszámolóm végén két videóban mutatom be a látnivalókat, az elsőben a trópusi erdőben lévő növényeket, orchideákat, a másodikban a zenélő szökőkutat. (A szökőkútnál a zene nem eredeti, azt utólag tettem a képek alá).