2021. jan 31.

Termesszünk és fogyasszunk mikrozöldeket!

írta: Régiségek blog
Termesszünk és fogyasszunk mikrozöldeket!

 Kertészkedés a 8. emeleten

wkimedia.jpg

Érdekes ajándékkal lepett meg a lányom. Két kocka alakú dobozban szokatlan valamik lapultak: 3 pohárnak látszó tárgy (ültetőpohár a nevük), bennük 6 db barna korong, 3 tasak vetőmag, plusz egy szép, nyomtatott használati utasítás. Ezekkel a tárgyakkal mikrozöldeket nevelhetek, mondta - ezek a zsenge zöldek tele vannak vitaminnal. Nohát. Nem vagyok kertészkedő típus, de belevágtam. A leírás szerint jártam el, betartottam minden utasítást.

Az ültetőpohár, olyan mint egy papír virágcserép. A barna korong valójában kókuszrost, amit a használati útmutató szerint beáztattam. A háromféle magot elvetettem 1-1 pohárkába. Kevés meghagyott rosttal befedtem a magokat és a jól befedett magokat lenyomkodtam  - ügyelve hogy azért a papírpoharat szét ne nyomjam. Megöntöztem, hogy duzzadjanak a magok és mielőbb kikeljenek.

pick.jpgKépek forrása: saját felvételek

És öntöztem és lestem. Vízzel permetezgettem és figyeltem a kókuszrostba elvetett magocskák viselkedését. És jött a csoda! Pár nap múltán kis halványzöld valamik bújtak elő és rohamos növekedésnek indultak. Gondos öntözésemnek hála szépen növekedtek, izmosodtak a kis növénykék!

Büszkén küldözgettem a róluk készített képeket a lányomnak és a barátnőimnek, lássák képességeimet! Persze azért Micsurin nyomába nem érek még, de nagyon örültem a friss zöldjeimnek!

borso_2_1.jpg

Kép forrása: saját felvétel

Ma reggel nekiláttam az "aratásnak", ollóval levágtam a zöldborsó és a napraforgó finom zöldeket és az előbbit a reggelimhez meg is ettem. Direkt vettem zsömlét hogy az első termés elfogyasztásának megadjam a módját. Így aztán finom kolbászt, zsömlét és zöldborsó ízű zöldeket reggeliztem. A szokásos hús-köret ebédemhez is jóízűen fogyasztottam az apró, saját termesztésű, zöld finomságaimat.  

ebed.jpg

Kép forrása: saját felvétel

Nem egyformán fejlődtek a növénykék, a kétféle borsómagból az aprószemű mag volt a jobb, a napraforgó magja még most is próbál nőni. A második vetést holnap fogom elkövetni, ez a háromféle mag szerintem karakteresebb növényeket fog produkálni. A mustár és a retek talán csípős is lesz -reményeim szerint-, a vöröskáposztát pedig majd meglátom. Kíváncsian várom a termésüket!

Mindezt igazán érdekesnek találtam, ezért osztom meg veletek!  Sikerélménnyel tölt el, hogy egy lakótelepi ház 8. emeletén is lehet kertészkedni.  Ez a „kertészkedés” egy kis színt hozott a napjaimba. Talán ti is kedvet kaptok hozzá!

 devi-puspita-amartha-yahya-fkoytj24uz8-unsplash.jpg

Kép forrása: Unplash

Mik azok a mikrozöldek?

A mikrozöldek fiatal zöldségfélék, amelyek körülbelül 2,5–7,5 cm magasak. Aromás ízűek és koncentrált tápanyagtartalommal rendelkeznek. Nem szabad összetéveszteni őket a csírákkal, amelyeknek nincs levelük. A csíráknak jóval rövidebb, 2–7 napos a növekedési ciklusa, míg a mikrozöldeket 7-21 nappal azután aratják le, hogy az első levélkéik megjelentek. Intenzív aromás ízük és koncentrált tápanyagtartalmuk van. A legtöbb fajta általában gazdag káliumban, vasban, cinkben, magnéziumban és rézben. Jó forrásai az antioxidánsoknak is. Sőt, tápanyagtartalmuk koncentrált, ami azt jelenti, hogy a kutatások szerint vitamin-, ásványi anyag- és antioxidáns-tartalmuk akár kilencszer magasabb lehet, mint ugyanannyi érett, zöld növénynek. És ami még nagy előny, hogy évszaktól függetlenül egész éven át termeszthetők!!!

Első kép forrása: Wikimédia

Brigitta

Ha tetszett a bejegyzésünk, látogass el közénk blogunk facebook csoportjába, ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. Örülünk, ha írásainkat lájkolod (a cikk címe alatt) és megosztod, vagy továbbküldöd e-mailben.

 

Szólj hozzá

táplálkozás vitaminok kertészkedés egészséges táplálkozás ásványi anyagok Brigitta mikrozöldek