2023. ápr 22.

Az évszakváltó ruhacsere késik az idén

írta: Régiségek blog
Az évszakváltó ruhacsere késik az idén

Bloggereink így bonyolítják le az átpakolást

20230401_085241-2.jpgMinden évben tavaszi, őszi programom az új szezon kezdetén a ruhák pakolása. Szerencsés vagyok, mert minden lakásunkban volt beépített gardróbszekrény, sőt a mostani lakásunkban szellőzős gardróbszobácska van (viszont nincs se spájz, se pince). Tulajdonképpen szeretem is a háztartásnak ezt a részét, a ruhákkal való foglalkozást, tisztán tartást, pakolgatást, kisebb javításokat, mert ennek a munkának van látszata és mert ezt még mindig meg tudom csinálni egyedül.

Több mint 20 éve olvastam, hogy a háztartási balesetek legnagyobb része a létrára mászással kapcsolatos. Ezután vettem a nagyon biztonságos létrát, amit könnyen viszek ide-oda.

ruhapakolas_zsak-5.jpg

Pulóverek a simítózáras vákuumzsákban

Jó pár évesek a fiamtól kapott zsákok is, amikben pormentesek maradnak a ruhák, és – ellentétben más műanyag szatyrokkal – a zsákok külseje se vonzza a port.

Mindent tisztán, kimosva rakok el. A kabátokat egyszerűen fölakasztom a gardróbban, a szoknyák, ruhák, hosszúnadrágok, blúzok, öltönyök, ingek szintén vállfákon vannak öltönyzsákokba bújtatva. Használok 5 kampós szoknya-akasztókat is, bár a téli szoknyák az utóbbi években alig kerülnek sorra.
ruhapakolas_szoknyak-1.jpg

 5 kampós szoknyaakasztó

A tartalék paplanok, párnák bőröndökben vannak az ágy alatt. A bőröndökbe nem jut be a por, a bőröndök felületét azonban gyakran kell porszívózni, áttörölni. Emiatt nem túl jó megoldás ez, viszont könnyű hozzáférni a bőröndökhöz és nem foglalnak el külön helyet.

  Lujza

 

Bolondos március, szeszélyes április. Vagy fordítva?!

20230401_085339.jpg

Már nem is tudom, hogy az időjárás bolondult meg, vagy én vesztem el a józan eszem.

Az biztos, hogy az eddig szokásos évszakváltó ruhacserémet nem folytathatom az eddig bevált rendszeremben. Az elmúlt években a meleg beköszöntével a heverőm ágyneműtarjából kivettem azt a zipzárazható nagy, bőröndszerű műanyag tasakomat, amiben kimosva, összehajtogatva tároltam nyári ruhatáramat, és az egészet frissítésnek, esetleg vasalásnak alávetve összehajtogatva, vagy felakasztva beraktam a szekrénybe, amely majdnem teljesen kiürült a feleslegessé vált meleg holmiktól. Óvatosságból néhány vékony pulóver, kardigán maradt csak meghúzódva a hűvösebb napokra.

anie.jpg

Az idén ez a rendszer hatályát vesztette. A csillagászati tavasz nap, mint nap megtréfál bennünket. Egyik nap még téli dzsekiben járok, másnap 25 fok melegben izzadok. Pánikszerűen kinyitom heverőm ágyneműtartóját, és olyan blúzt keresek, amit nem kell vasalni, meg a farmernél vékonyabb nadrágot. Most csak félig ürítem ki a nyári raktáramat, a szekrényből is csak a legvastagabb pulóvereket menesztem, mert a meteorológia napokon belül 15 fokos lehűlést ígér. És sajnos mostanában egyre megbízhatóbb az előrejelzés. Be is következik a jóslat. A 25 fokos melegben nyárra vetkőzve boldogan kiülünk hetek óta nem látott barátnőinkkel a cuki teraszára, másnap egy szélorkán majdnem felkap, ezért megváltoztatom eredeti tervemet a piaci bevásárlást illetően, és a sarokról visszafúvatom magam lakásom fedezékébe, ahol még konvektorom is kellemesen duruzsol, mert nem mertem végleg kikapcsolni.

received_1639031206540854-1.jpeg

Barátnőimmel nekivetközve a hirtelen jött melegben

Az évszakváltó ruhacsere egyébként kiválóan alkalmas a kihízott, divatjamúlt, több éve nem hordott ruhafélék selejtezésére. Nálam ez még várat magára a teljes csere lebonyolításáig. Merem remélni, hogy a szeszélyek elmúltával megejthetem a teljes cserét.

Annaróza

 gyapju2_1.jpg

Télből a nyárba

Az utóbbi években alig van átmenet e két évszak között. A hagyományos, három hónapig tartó tavasz gyakorlatilag pár hétre zsugorodott. Az öreg csontjainkat, ízületeinket igencsak megnyomorgató, nyirkos, fagyos tél után ripsz-ropsz berobban a kánikula, ami szintén megvisel bennünket, régiségeket.  A csizmából szinte egyenesen a szandálba ugrunk, a télikabátból meg pólóra váltunk. Én legalábbis így érzem, és az idei „tavasz” ékes példája ennek.

Március első fele hitegetett bennünket, a szép napoktól inspirálódva kimostam és elpakoltam a téli dzsekimet. Sajnos Tél tábornok úgy döntött, hogy még nem adja meg magát, de csak azért is maradtam a könnyebb, átmeneti kabátkámban, abban húztam ki a melegebb idő beálltáig, most pedig a rövid dzsekit hordom. 

levendula.jpg

Kabátjaimat az előszobai nagy ruhásszekrényben, vállfán tárolom. A kényes bundámat még egy zsákba is behúzom, amibe előrelátóan teszek molyűzőt, s a szekrénybe külön is rakok levendulát vagy egyéb, a nem kívánt vendégeket elhessegető szereket. Amikor a tavaszi kabátok is lekerülnek rólam, ugyancsak kimosva mennek vissza társaik közé. Ennek a szekrénynek az aljában sorakoznak a cipők, szandálok és a téli csizma is. Időről időre szemlét tartok itt és kiselejtezem a megunt vagy kopott darabokat. Leggyakrabban egy adományboltba viszem őket.

gyapju1.jpg

Télen meleg birkagyapjú takaró alatt alszom. Amikor a lakásban fűtés nélkül is eléri a hőmérséklet a 22 fokot, lecserélem egy vékonyabb steppelt paplanra. Ezt követi a pléd, a legnagyobb kánikulában pedig csak egy lepedővel (vagy azzal sem) takarózom.

A paplanokat a hálószobai franciaágy aljában tartom, ami belefér a mosógépbe, azt a szezon végén kimosom, a gyapjút néha tisztítóba adom.

Miranda

 

Látogass el közénk, blogunk

  facebook csoportjába,  

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. 

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!

Szólj hozzá

kabát gardrób ruhacsere Lujza Annaróza Niranda