2013. feb 24.

Kis barátaim, a pintyek és a fecskék

írta: Sári 73
Kis barátaim, a pintyek és a fecskék

zpintyek2-284x300.jpg pintyek
saját felvételek

Egyik nap városunk főterén sétáltam haza, és hirtelen meghallottam a rigók énekét. Olyan jó érzés fogott el, hogy február van még, de már közeleg a tavasz. Mondanom sem kell, hogy a nap hátralévő része nagyon jó hangulatban telt el. Eszembe jutott, hogy az elmúlt évben április 25-én, ha jól emlékszem a dátumra, vasárnap délelőtt volt, főztem a konyhában és hirtelen hangos csivitelést hallottam. Megjöttek a fecskék !!! Egy 100 éves házban lakom, aránylag csendes, nagyon sok növény van, nyáron szinte minden lakás ablakában virágok, szóval szeretnek nálunk a madarak. Cinkék, házi rozsdafarkú, rigók, sőt az egyik este alig hittem a szememnek, egy nagy bagoly ült a tetőn a hófogón. A fecskék hosszú évek óta visszatérnek, nagyon szeretem őket. Általában kétszer költenek. A madarak szerencséjére nincs macska a házban, talán ezért is élnek itt szívesen. Elnézem, amikor a fiókák repülni tanulnak és a szülők féltőn vigyáznak rájuk. zfecskef__szek2_300x300.jpgA lakásban pintyeim vannak, róluk is meséltem már egy korábbi bejegyzésemben. Lassan két éve, hogy kaptam őket és már a harmadik fészekalja fiókát nevelik. Most két kicsi van, illetve a kicsik már nagyok. Kedves kis állatok, őket nem lehet úgy megszelídíteni mint a papagájokat. Félénkek, mindig nagy ricsajt csapnak, ha etetem őket, vagy csak beszélek hozzájuk. A "papa" mintha támadni akarna, úgy repül felém. Minden reggel tálcán kapják tőlem a reggelit: magokat, zöldfélét (salátát, répát, tyúkhúrt), főtt tojást meghintve porrá tört tojáshéjjal, ivóvizet és fürdővizet.

zsfecs-300x228.jpg fecskék a teraszkorláton

Délelőtti programjuk a fürdés, ülnek sorban a ketrecben, rázzák ki a vizet és tollászkodnak. Ahogy sötétedik, elülnek a ketrecen belül elhelyezett fészkekben. Kettő van, külön a szülők, és külön a fiókák részére. Nagyon jók, reggelig a hangjukat sem nem lehet hallani. Nem is gondolnánk, hogy milyen érzékenyek. A múlt év tavaszán 2 hétre elutaztam és a szomszédra bíztam a pintyeket. Jó helyük volt, de megviselte őket a változás, nem is költöttek egész nyáron. Nagyon gondos szülők, a "papa" feltűnően szigorú a családdal. Költés után a mama és a papa felváltva ülnek a tojásokon. Egy nap nagy veszekedést hallottam szinte egész délelőtt, ugyanis nem tudni mi okból a "mama" aznap sztrájkolt, nem akart visszatérni a fészekbe. A "papa" időnként kijött és szerette volna visszazavarni a tojót, de aznap nem sikerült neki. Egy másik alkalommal vendégek voltak nálunk, kis madaraim már elültek. A villanyfényre előjöttek és hangoskodni kezdtek, erre a "papa" addig nem nyugodott, míg vissza nem zavarta a családot a fészekbe.

Kedvelem a madarakat, szívesen gondozom őket, sok örömet szereznek nekem.

Sári

Szólj hozzá

fotózás madár harmónia Sári