2015. jan 08.

Számvetés egy kihívásokkal teli évről

írta: Adam G. Steve
Számvetés egy kihívásokkal teli évről

Szeretettel köszöntjük közösségünkben új blogger-társunkat, Annarózát!

Kanyon__Gynk_-600x450.jpg Göynük kanyon


 
Az elmúlt esztendő számomra a kihívások éve volt, izgalmakkal, örömökkel, kalandokkal. Életet mentettem, átléptem fizikai teljesítőképességem határait, vagyis olyan nehéz utakon jártam, amelyeket még fiatalon sem próbáltam. Fűszerezte kalandjaimat, hogy lányom és 11 éves fiúunokám társaságában élhettem át mindezt.

Először az életmentésről. Mivel lányom Angliában alapított családot, itteni lakását hosszabb ideje egy tisztességes, szimpatikus fiatalember bérelte, aki ez év tavaszán szerelmi csalódás miatt el akarta dobni az életét. A véletlenek szerencsés összjátéka azonban megakadályozta ebben. Ha az édesapja öt perccel később keres fel a lakáskulcsért, (ugyanis az uszodába készültem, mobilszámomat pedig nem ismerte), vagy ha egy lakatos telefonszáma nincs a mobilomban, és ő nem a szomszéd utcában tartózkodik, ha nem tudja percek alatt a helyszínre érkezve feltörni a belülről zárt ajtót, vagy ha a mentők nem azonnal jönnek -  akkor a történetnek tragikus vége lehetett volna. Így viszont a fiút teljes épségben visszakaphatta családja. A szülőkkel együtt napokig rettegtem, mire kiderült, hogy fiatal lakómat semmi maradandó károsodás nem érte. Egy hét elteltével ő maga is felhívott a kórházból, majd személyesen is megkeresett, hogy köszönetét fejezze ki. Nagyon boldog voltam, és remélem, hogy a fiatalember örökre megtanulta az ÉLET tiszteletét, megbecsülését.

Olympos-szent-láng-600x458.jpg az Olympos szent lángja és az unokám


A sokkoló élmény után mintegy jutalomként családommal megleptük magunkat egy török tengerparti nyaralással. Ott éltem át a bevezetőben említett kalandokat. Ugyanis nemcsak a hasunkat süttettük a nappal, meg lubickoltunk, hanem igyekeztünk megismerni a környék kanyonokkal, vízesésekkel teli vad tájait is. Felkapaszkodtunk (jómagam felbotladoztam) az Olympos sziklás, köves göröngyein, hogy megcsodáljuk a "szent lángot". Családom nevetésbe tört ki, amikor a célhoz érve, kifulladva nehezményeztem: "ezért a pislákoló lángocskáért gyötörtem magam?" Másnap kárpótolt a düdeni vízesés-sorozat lenyűgöző áradata, majd a Göynük kanyon, amelyben hol úszva, kúszva, hol köveken, de szintén vízben gyalogolva csodálhattuk a természet díszletét. Ehhez védőruhát és sisakot kaptunk, melyben 80 kg súlyommal megjelenve nagy derültséget váltottam ki hozzátartozóimból.

Düdeni-vízesés-600x337.jpg a düdeni vízesés


Ősszel az erdélyi kalandtúra hagyott nyomot testemben, lelkemben. De erről már írtam korábban. Régiségek kalandtúrája Erdélyben

Kívánom, hogy ennél rosszabb évem soha ne legyen!

Annaróza

 

Szólj hozzá

utazás kanyon kalandtúra Annaróza életmetés vízesésa