2015. sze 01.

Újratervezés, forduljon vissza! - avagy a GPS tréfái

írta: Adam G. Steve
Újratervezés, forduljon vissza! - avagy  a GPS tréfái

gps3

A páromat év eleji névnapján, megajándékoztam egy autós navigációs rendszerrel. Hivatalos nevén GPS, Globális Helymeghatározó Rendszer, mely segíti az autós közlekedést.

Ez a kis hasznos ajándék igazán lekötött mindkettőnket. Egymás kezéből kapkodtuk, hogy melyikünk tudja hamarabb beüzemelni. Bekapcsoltuk, kikapcsoltuk, ez már tökéletesen ment. Próbáltuk a programokat, nyomkodtuk, ide-oda járkáltunk a menüben. Nem egyszerű a kezelése, legalábbis nekünk nem az.

Egyszer kipróbáltuk a bevásárlóközpontig, ami egy kilométerre van a lakásuktól. Mire oda értünk, sikerült az oda utat beprogramozni, így visszafelé állandóan ezt hajtogatta: „A következő lehetőségnél forduljon balra.” Elmondta legalább háromszor, de a kocsivezető nem fogadott neki szót, mert tudta merre kell a legegyszerűbben hazajönni.

Rájöttünk, hogy az útvonalat oda is és vissza is külön kell beprogramozni, és ilyen kis távolságon nem is érdemes ezzel bajlódni. Hiába, meg kell tanulni a kezelését! Na, majd nyáron, mondtuk, de jó lesz, amikor 200 km-re megyünk nyaralni egy alföldi városba.

Elő is került az okos kis szerkezet nyaralásunk reggelén, időben beprogramoztam, most már könnyen ment. Indulási cím és érkezési cím és már indultunk is. Még a rádió sem volt bekapcsolva, olyan nagy figyelemmel hallgattuk mindketten a kis kütyü jobbra-balra átjait, figyelmeztetéseit. Rendben is ment egy darabig minden, mígnem jöttek egyre-másra a figyelmeztetések.

-A megengedett sebességhatárt túllépte. Vagy: A megengedett sebesség 40 km/óra. Figyelem, sebességmérő kamera van a közelben!

Hallgattam, mint a nyuszi a fűben. Mellettünk az autók rendben megelőztek, vártam a reakciót! Egyszer csak megszólalt a párom - Ez a kütyü hibás, ismétli önmagát, mást nem tud mondani, a sebességet alig lépem túl! - De igenis jó, mondtam én, és máris lekaptam a szélvédőre tapasztott kis szerkezetet és próbáltam állítani rajta.

Visszatéve a helyére, jött az újabb utasítás, de most nem a sebességre vonatkozóan hanem….” a következő lehetőségnél forduljon vissza, forduljon vissza, ÚJRATERVEZÉS!

Egymásra néztünk, felnevettünk és újraterveztük az útvonalat. Kikapcsoltuk a navigációt, bekapcsoltuk a rádiót és vidáman száguldoztunk utasítások nélkül célunk felé!

Vica

 

Szólj hozzá