2015. sze 14.

Lecsós harcsapaprikás túros tésztával

írta: Adam G. Steve
Lecsós harcsapaprikás túros tésztával

harcsa3

Régen fentem a már a fogam egy kis harcsapaprikásra. Nem mindig csak rántva, sütve, hanem ahogy én szeretem, lecsósan, túrós tésztával. Szegény hal ma reggel még vidáman úszkált társaival, nem tudta, hogy horogra kerül.

harcsa

Hozzávalók 3-4 személyre:

Harcsapaprikáshoz: 2 kg-os harcsa, ha nincs a piacon, küld a férjed horgászni! 3 db zöldpaprika 3 db paradicsom 1 fej hagyma 1 evőkanál zsír ( nem olaj) só, bors, pirospaprika

Túros tésztához: 25 dkg tészta (kedved szerint lehet hosszúmetélt, kocka-, vagy csusza tészta) 25 dkg tehéntúró 10 dkg füstölt szalonna

harcsa2

Elkészítés:

Túros tészta Hagyományos módon elkészíted a túros tésztát. Kifőzöd a tésztát sós forrásban lévő vízben, majd leszűröd. A szalonnát kis kockákra vágod, zsírjára pirítod, a tésztára öntöd, és túróval megszórva jól átmelegíted. Ha kell, még megsózód ízlés szerint. Ez kész, félreteszed.

Harcsapaprikás Megtisztítod a halat. Tisztítás előtt én meg szoktam szórni sóval, és kicsit állni hagyom. Majd levágom a fejét. az uszonyait, felbontom a hasát, kidobom, ami benne van. Többször átmosom, lecsepegtetem, szeletekre vágom. A fejét és a farok részt elteszem halászlé készítéséhez a fagyasztóba. Egy fej hagymát megdinsztelek az evőkanál zsíron, egy mokkás kanál pirospaprikát teszek bele, leveszem a tűzről, nehogy megégjen a paprika. Úgy teszek, mintha lecsót főznék. Beleteszem a paradicsomot és a paprikát, csipet borsot, kávéskanálnyi sót, és majdnem készre főzöm fedő nélkül. Óvatosan beleteszem a sózott harcsaszeleteket. Egyet rottyan (tényleg csak egyet, mert a hal hamar szétmegy) és már tálalható is a túrós tésztával együtt.

Jó étvágyat! Vica

 

Szólj hozzá

harcsa főzés hal recept harcsapaprikás halétel