2015. okt 28.

Birsalma sütve, szilvával

írta: S. Cecilia
Birsalma sütve, szilvával

 

szilvás sült közeli

A birsalma szilvával megspékelve, mézzel és fahéjjal ízesítve, sütőben megsütve kitűnő desszert, de sült  húsok mellé is finom.

Idén nagyon sok birsalma termett, és azon törtem a fejemet, hogy milyen új módot találjak a gyümölcs egyszerű felhasználására. Amikor éppen sütőtököt sütöttem, fogtam egy birsalmát, felvágtam és a sütőtök közé tettem. Nagyon finom lett, csak kicsit szétment, mert a sütőtöknek több idő kell a megpuhuláshoz.

20151013_181117

Legközelebb, már csak a birsalmával kísérleteztem, és mivel volt itthon szilva, együtt sütöttem őket. Nagyszerűen sikerült, így közreadom a receptet:

Hozzávalók: 5 db birsalma 5 darab szilva méz vaj fahéj szilvás nyers 2 Elkészítés:

A birsalmát alaposan mossuk meg, vágjuk ketté, csumázzuk ki, és csináljunk egy kis mélyedést a közepébe. A  vágott felületét és a mélyedést kenjük be mézzel, majd szórjuk be fahéjjal. Aki nem szereti, a fahéjat,  el is hagyhatja. Ezután ültessük a közepébe a félbe vágott, lefelé fordított szilvát. Tegyünk a tetejére egy pici vajat. Helyezzük egy kivajazott, vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe (én ez utóbbit tettem). Öntsünk alá egy pici vizet és tegyük a 200 fokra előmelegített sütőbe. Időnként egy villát beleszúrva ellenőrizzük, hogy a birsalma megpuhult-e. Arra figyeljünk, hogy ne süssük túl soká, mert akkor szétesik. 20-30 perc alatt készre sül. Desszertként önállóan, vagy sült húsok mellé is jó. Hidegen is finom.

Papa Stefano

 

Szólj hozzá

szilva édesség recept sütés birsalma lisztmentes Papá Stefano konyhája Papa Stefano