2016. okt 20.

Hogyan lehet könnyen, gyorsan kapcsolatot teremteni?

írta: Régiségek blog
Hogyan  lehet könnyen, gyorsan kapcsolatot teremteni?

Egy 90 éves blogger titkai.

rose-6

Hogyan tudsz embereket olyan könnyen megnyerni magadnak?  Ezt a kérdést tettem fel Rosenak, a Londonban élő, 90 éves bloggernek. Rose fantasztikusan jó kapcsolatteremtő, pillanatok alatt tud ismeretséget kötni, barátkozni. Tapasztaltam ezt  a képességét legutóbb is, amikor Pesten lakott egy hotelben.  Amikor érkezése után egy nappal meglátogattam, már barátságosan üdvözölték a portán és készségesen teljesítették a kívánságait. Ezt hogy csinálod? - érdeklődtem meglepődve.  Rose elmondta titkait, példával illusztrálva  a  mondottakat.

A legfontosabb, hogy ne legyünk szégyenlősök. Nélkülözhetetlen a másokkal szembeni nyíltság, ha könnyen és gyorsan akarunk kapcsolatot teremteni. Ha megismersz egy idegen embert, nézzél erősen a szemébe és keress rajta valami szépet, vagy különlegeset. Bátran dicsérd meg a szemét, a haját, az ingét stb. Ezzel  megteremted a beszélgetés lehetőségét, mert ezt nem hagyhatja válasz nélkül.

Két példa: mikor megérkezem, Budapesten a szállodában  a hotel portáján ült egy szemüveges, intelligens kinézetű fiatalember. Azt mondtam neki:

– Hogy kerül maga ide, aki úgy néz ki, mint egy fiatal egyetemi tanár.  Vagy talán  zeneszerző, esetleg zenész? És közben rámosolyogtam.

– Irodalmat és közgazdaságtant tanultam az egyetemen, de nem tudtam jó állást kapni a szakmámban – válaszolta  a fiú.

– És mivel tölti a szabadidejét?  - folytattam.

– Verseket és színdarabokat írok - válaszolta.

– Verseket? Én is írok – mondtam  erre. És így már lett is egy közös érdeklődési területünk.

Egy másik eset ugyanabban a hotelben: egy szép, csinos fiatal lány ült a kasszában. Odamentem hozzá, és megszólítottam:

– Hogy van kisasszony? Egyedül intézi ennek a nagy hotelnek a számlaügyeit?

– Igen, addig, amíg meg nem jön a kollégám, és le nem vált délután- válaszolta a lány.

– Magának bizonyára komoly képzettsége van, hiszen itt komplikált számlázási feladatok vannak.

– Igen, pénzügyi főiskolai végzettségem van.

– Rögtön láttam, hogy a szép arc mögött sok ész is van, - mondtam  mosolyogva.

– Köszönöm, mondta a lány és bemutatkozott: Orsolya vagyok. Remélem, hogy jó szobát választottam Önnek.

– Igen, köszönöm, de most van egy kis gondom. A mobil telefonomban magyar SIM kártya van és nem tudok vele külföldet hívni. A családom otthon nyugtalan.

– Ezt a problémát könnyen megoldjuk, adja meg a számot és innen a portáról felhívjuk Önnek a családját.  

Így a barátkoztam össze rögtön megérkezésemkor a két portással, és attól kezdve, ha éppen nem voltak vendégek a portán, amikor arrajártam, mindig odamentem, és volt hozzájuk néhány barátságos szavam. Ők pedig mosolyogva üdvözöltek és minden kérésemet teljesítették. A férfi portás egyszer még a verseit is elhozta és meghallgattam azokat. Mondtam neki, hogy nagyon tehetséges és remélem, sikerül kiadatni a verseit.

Szóval, a kapcsolatteremtés titka: minden ember vágyik arra, hogy  értékeljék. Ha a dicséret őszinte - sose mondjuk hazugságokat, pl. ha egy lány csúnya, ne mondjuk, hogy szép - azt szívesen elfogadják. Ez olyan, mint egy kéznyújtás, megteremti a bizalmat és az utat a barátkozáshoz. Az elismerés jól esik, és már nem vagyunk idegenek egymás számára.

Akármilyen fontos, magasrangú emberrel találkozom, ugyanezt a technikát alkalmazom. Ha találkozom egy igazgatóval, egy elnökkel, vagy egy királlyal (Rosenak valóban volt alkalma beszélgetnie a brit trónörökössel), arra gondolok – bocsánat a kifejezésért – hogy, ugyanúgy megy a vécére, mint én, ugyanúgy mosakszik, mint én. Ő is csak egy ember, akit megnyerhetek magamnak - fejezte be Rose titkainak elmesélését.

Cecilia

Szólj hozzá