2020. jan 30.

Chilis bab, ahogy Izzy készíti

írta: Izzy Florens
Chilis bab, ahogy Izzy készíti

 

 Fiam kedvenc egytálétele

Anno, a Bud Spencer-rajongó fiam kérésére készítettem először chilis babot, bár ez az étel nem a Piedone filmek hagymás babja. Internetünk még akkoriban nem volt, nem tudtam utánanézni az igazi „budspenceres” változatnak. Volt ellenben az áruház polcán mexikói chilis bab alappor,  volt otthon nagyszemű bab és gondoltam, készítek  hozzá valami hús félét, így állt össze a receptem. Fiam mindenkor jóízűen kanalazza ezt az ételt a filmekben látotthoz hasonló, fából készült kanállal.

Hozzávalók 4 személyre:

40 dkg nagyszemű fejtett bab 

30 dkg sertéstarja (lehet sertéscomb is)

1 db közepes nagyságú vöröshagyma

só, őrölt bors, őrölt pirospaprika ízlés szerint

2  ek. olaj

1 zacskó mexikói chilis bab alappor

Elkészítése:

Az este beáztatott babot másnap reggel leöblítem, felteszem főni annyi, enyhén sós vízben, hogy jól ellepje. Főzési ideje 2-3 óra (ha elfő a víz róla, pótoljuk).

Míg fől a bab, elkészítem a sertéshúst pörköltnek. A vöröshagymát apró kis kockákra szeletelem, majd az olajon üvegesre pirítom. Hozzáadom a kockára vágott sertéshúst. Sózom, borsozom. Annyi vizet öntök rá, amennyi kb. félig ellepi a húst, és hozzáadok egy szűk evőkanál őrölt pirospaprikát. Főzési ideje 30-40perc.

Amikor a bab puhára megfőtt, az akkorra kész pörkölt húst egy-két evőkanálnyi szafttal hozzáöntöm, összekeverem és hozzáadom a mexikói chilis bab alapot. Összekeverem és még kb. 3-5 percig összefőzöm.

Arra ügyeljünk, hogy, ha a babról elfőtt a víz, pótoljuk, még  mielőtt a pörkölt húst és az alapport hozzáadnánk (kb. 1dl pótlás kell, ha teljesen elfőtte a levét).

A chilis bab alappor az oregano, a római kömény és chili olyan együttes keveréke, amelyben egyiknek az íze sem domináns, hanem együtt adnak egy kellemes, valószínűleg a mexikóiak számára megszokott ízt.

    Izzy

 

Szólj hozzá