2020. már 21.

Koronavírus hírmérgezés

írta: Lujza65
Koronavírus hírmérgezés

 

Pánik ellen a legjobb az informáltság

news-600x413.jpg Forrás: Wikimedia

 

1986. áprilisa, a csernobili atomkatasztrófa óta nem volt ilyen akut hírmérgezésem, mint most, a koronavírus-járvány idején.

Akkor addig mentem a munkahelyemen, amíg ki nem derítettem, hol lehet hozzáférni az MTI bizalmas kiadványaihoz, hogy aztán átfuthassam azokat. A könyvtárban bele tudtam nézni fontos külföldi napilapokba. Elborzadva olvastam a Pripjaty szót: ismertem jól, hiszen rengeteget hallottam édesapám háborús történeteiben. A Pripjaty nagy folyó Ukrajnában, mellette óriási mocsaras területtel. A folyó partján egy városnak is ez a neve. Éppen ebben a városban éltek az atomerőmű dolgozói, az erőmű Csernobil és Pripjaty között terült el.

Nem tudtam megnyugodni addig, amíg össze nem szedtem annyi információt az atombalesetről, amennyi ahhoz kellett nekem, hogy megértsem, átlássam a történteket, és kialakítsak valamilyen elképzelést arról, mit lehet tenni. Tudtam, hogy a baj a levegőben van: a család nem ment sehová május elsején, otthon maradtunk a hosszú hétvégén.

pxfuel.jpg Csernobil - Forrás: pxfuel

 

Most nincs radioaktív sugárzás a levegőben, de a baj most is a levegőben van, és a legfontosabb, hogy most is otthon kell maradnunk. A koronavírus sokkal-sokkal egyszerűbb „szerkezet”, mint egy atomerőmű, de talán még erősebben és tartósabban képes a világot felforgatni, mint Csernobil.

Nem tudom, hogy a mostani hírmérgezésemet az akkorinál hasonlíthatatlanul több hírforrás váltja-e ki, vagy valóban most több-e a megválaszolandó kérdés, megoldandó probléma, esetleg egyszerűen mára idősként, „főfoglalkozású” nyugdíjasként jobban ráérek. Mindenesetre tény, hogy amióta nem mentem ki az utcára, azóta nem érek rá semmire, mert a hírekkel „kell” foglalkoznom reggeltől estig. Hiába határoztam el kisebb ruhajavításokat, szekrényrendezést és hasonlókat, valamilyen motor hajt a folyamatos tájékozódásra az interneten és a TV-n. A magyar és az európai híreken kívül az amerikai, kanadai híreket is követnem kell. A lényeget összefoglalom, és – más hallgatóság nem lévén – a férjemet traktálom vele, aki részben maga is tudja, hallotta, részben szívesebben foglalkozna a saját dolgával, mint a koronavírus-hírekkel.

wikimedia2-600x450.jpg Forrás: Wikimedia

 

Mégis úgy érzem, a pánik ellen a legjobb az informáltság – vagy legalább az érzés, hogy tájékozott vagyok és értem, mi történik.

  Lujza

Szólj hozzá