2020. aug 20.

Szigorúan tudománytalan fogyókúra

írta: Régiségek blog
Szigorúan tudománytalan fogyókúra

 

Kicsit és nagyon duci sorstársaimnak

Szeretném veletek megosztani - szigorúan tudománytalanul - fogyókúrám történetét. A kezdéshez egy kedvesen kíméletlen doktornő adta meg a "kezdőrúgást", aki élénk színekkel ecsetelte a várható következményeket, ha sürgősen nem csökkentem látványosan a sajnos 3 számjegyű súlyomat. Minden szavának igazat adtam, de azért megjegyeztem, hogy volt már nekem többször ilyen irányú próbálkozásom, de állhatatlan természetem nem engedte, hogy be is fejezzem. Vagyis viseltem 2-3 hétig a megszorításokat, aztán visszatértem a régi evési szokásaimhoz. De a doktornő nem hagyott békén, győzködött és riogatott, végül is megegyeztünk vele egy próbaidőszakban, ami 3 hónap volt. Ez alatt az idő alatt átrendeztem a gondolataimat, az étkezési szokásaimat megreformáltam és magam sem hittem, de jöttek az eredmények! Az eredmények mínusz kilók formájában jelentkeztek, 3 hónap alatt 14 kiló ment le rólam, azóta folytatom ezt az általam begyakorolt módszert, amit az alábbiakban meg is osztok veletek. Tehát lássuk a trükköket, amelyekkel csökkenthetjük körfogatunkat!

1. Mondjunk le a szénhidrátokról! Tehát: kenyeret, tésztákat, krumplit, rizst, sütiket ne együnk! Ehetünk főzelékeket (kelkáposzta, zöldbab, tök, savanyú káposzta, stb.) hússal, virslivel, sült kolbásszal - de mindent kenyér nélkül. Ettem én karácsonykor "igazi" töltött káposztát, kocsonyát, sülteket - kenyér nélkül. Főzzetek csirkelevest, marhahúslevest, ragulevest - 2-3 napra valót. Az első napon lefújjuk róla az esetleges zsiradékot, másnap- harmadnap pedig a hűtőben úgyis kifagy a teteje, le kell emelni róla a zsírt, abszolút diétás! Benne a zöldségek, répák finomak, a husi szintén, egy levessel jól is lakhatsz. Arra vigyázz, hogy 2 fogást egyszerre ne egyél, vagy levest, vagy főzeléket hússal, sose edd túl magad. Ha szereted a káposztát, nyert ügyed van. A savanyú káposztát nem lehet eléggé dicsérni, nyersen vagy főzve egyaránt egészséges, jól telít, sokáig a jóllakottság érzetét kelti, finom és változatos is lehet.

2. Lássunk egy napi étkezést. Reggeli: fél zsömle sovány túróval, uborkával, káposztával, paprikával, retekkel stb. Lényeg, hogy sok zöldfélét ropogtass hozzá, legyen meg az evés illúziója. Ebéd: együnk valami jó levest (persze tészta nélkül!), vagy főzeléket, vagy húst zöldfélével, esetleg kocsonyát zsírtalanítva, főtt kolbászt, virslit - a második fél zsömlével. Vacsora: úgy 5-6 óra között, szerényen, de legyen! Pl. zabkása picike mézzel vagy csöppnyi lekvárral ízesítve (így nem hiányzik annyira az édesség), vagy 2 főtt tojás, esetleg teflonban sütve tükörtojásként.

3. Aki a hagyományos főzelékkészítési módokat szokta meg, annak hiányzik a sűrítés (nekem is). A lisztet   mellőzendő, kitaláltam egy jó kis sűrítő módszert: kb. 2 adagnyi kelkáposztát úgy sűrítek be, hogy  pici (mokkáskanálnyi) olajon 1 púpozott evőkanálnyi zabpelyhet rózsaszínesre pirítok egy áttört fokhagymagerezd társaságában, fölengedem vízzel (mint a rántást) és azt öntöm a főzelékre, kb. 8-10-percig forralom, testesebb lesz a főzelék és jobb ízű.

4. És egyáltalán: törekedjetek arra, hogy amit esztek, az jóízű legyen, akkor nem ácsingóztok valami "normális" koszt után, tűrtök - és nem szenvedtek!  Ne nézegessétek a reklámújságok keksz- és süti hirdetéseit, csoki-cukorka reklámjait! Lapozzatok és huss!, csak a húsoknál, főzelékeknél időzzetek, tudjátok, nem birizgáljuk az alvó oroszlán bajuszát...

 

5. Sétáljatok sokat - egy bizonyos súly már nem bír el futást, kocogást, de a séta nagyon jót tesz - és ne feledjétek: nem bámészkodunk cukrászdák és édességboltok kirakata  előtt, az ördög nem alszik, még megkívánnánk valamit...

6. A piac kiváló sétaterep, ott lehet igazán jól zöldségfélét vásárolni, így kettős haszna van: séta és vásárlás egyben.

7. A napi szénhidrátot (az egy zsömlét) ki lehet váltani az újabban kapható finom ropogós kenyérféleséggel. Finomabb mint az Abonett, különösen  a szezámmagos változata.

Én két félét próbáltam: a Pennyben vettem a Vollkorn Knacke sesam nevűt és Lidl-ben a Rivercote  Sesam-Knackebrot nevűt, mindkettő finom túróval, virslivel, zöldekkel. Magas a rosttartalmuk, finom ízük is van, tudom ajánlani.

8. A gyümölcsök a barátaid! A finomság iránti igényedet ezekkel kielégítheted, a banán és szőlő kivételével segítenek a kívánt súly elérésében. Nekem az ún. 90 napos diéta nem jött be, túl monoton, ne bírtam a csak gyümölcsöt, csak húst, csak fehérjét enni. Váltogatom, de a gyümölcsök nem maradhatnak el.

9. Baráti társaságban nyugodtan utasítsd vissza a sütis kínálást, a likőrt, a CÉL lebegjen előtted! Kávét, teát kérj pici tejjel, vagy édesítő tablettával, így te is kapsz valamit.

10. Végezetül pedig a leggyönyörűbb pillanat az egészben, amikor kihízott szoknyáid, ruháid rádcsusszannak, elbűvölve nézed magad a tükörben és szinte magadra sem ismersz! A doktornő pedig dicsér, erőt ad a folytatáshoz, visszavár és már "élesíti a mérlegét", bízik bennem...

10+1. Ha egy icipicit bűnbe esnél, az nem olyan nagy baj. Trükk: másnap tarts víznapot! Csak vizet igyál egész nap, csodát tesz, átmos, könnyebb leszel. Nem könnyű kibirni, de ha nagyon akarod, menni fog! Büszke leszel magadra, ha kitartasz!

Köszönöm a barátnőimnek, mind a hatnak, hogy már a kezdet kezdetén látták rajtam azt a fogyást, ami akkor még be sem következett, biztattak, hittek bennem, dicsértek és folyamatosan dicsérnek most is, én pedig igazán nem szeretnék csalódást okozni nekik, a doktornőnek, legfőképpen pedig magamnak nem. Remélem, bírom még egy jó ideig!

                                Képek forrása: Pixabay

   Brigitta (indián nevén: Fogyó Hold)

Szólj hozzá