2021. okt 21.

Hetvenen túl kezdtem el a nordic walking gyaloglást

írta: Sári 73
Hetvenen túl kezdtem el a nordic walking gyaloglást

Túrával töltöm a hétvégéket

csodaret3.jpg2020. januárjában írtam arról, hogyan találtam rá kedvenc sportomra, a nordic walkingra, hogyan kezdtem el hetvenen túl gyalogolni, milyen hatással van a szervezetre, a lelki egészségre és mennyi olyan helyre eljutok városom körül (Szeged), ahol még sosem jártam.

Most 2021. októberét írjuk és már 2 év telt el a kezdés óta, de változatlan kedvvel járok edzésre és túrázni, kivéve, ha nagymamai teendőim szólítanak, vagy az ízületeim a frontokra reagálnak. Szorgalmasan járjuk majdnem minden hétvégén városunk környékét és szép, dél-alföldi megyénk helységeit. Télen a hideg sem tart vissza, nyáron csak a nagy melegben tartunk szünetet.

Hanem 2020. márciusában beütött a vírus. Se edzés, se túrák, idősek csak délelőtt mehettek boltba, piacra, mindenki otthon volt, elzárva mindenkitől. Közülünk a bátrabbak kimerészkedtek a várost védő töltésre és ott gyalogoltak, én otthon tornáztam minden reggel, és az ablakhoz ülve napoztam. A karanténnak június közepén hivatalosan vége lett, újrakezdtük az edzést és a túrákat.

temolom.jpg

Havas Boldogasszony-templom

Az edzések színhelye a Mátyás tér, ahol egy középkori, több, mint 500 éves templom áll: a Havas Boldogasszony-templom, más néven Alsóvárosi Ferences Kolostor és Templom. 1456-ban innen indult Kapisztrán János szerzetes kereszteseivel Nándorfehérvárra, Hunyadi János megsegítésére a törökök elleni harcban.

A tér kerülete kb. 800 méter, egyik oldalát fasor övezi, másik felén játszótér, kutyát sétáltatók kedvenc helye, jógázók is tartanak itt foglalkozásokat. Jól megfér itt mindenki. Mi a tér szélén rójuk a köröket, általában 4-5 kört tudok megtenni az 1 órás edzés alatt, de a fiatalabbak akár 6-7 kört is. A templom harangja este 6-kor szólal meg, ebből tudom, hogy a 3. körnél tartok. Nagyon szeretem ezt a teret, hihetetlen kisugárzása van, számomra ez a nyugalom tere.  

matyas_ter.jpg

Mátyás tér

Az edzést esőben, hóban, fagyban, melegben is megtartjuk. A hátizsákban ott az esőkabát, télen a fejlámpa, hogy a buckás földön a sötétben ne botladozzunk. A végén még tornázunk, nyújtunk egyet-kettőt, majd körbe állunk, megkocogtatjuk a szomszéd botját és Marcsi, az edzőnk elmondja, hogy milyen túrát tervezett a hétvégére. Egy lazább túra kb. 6 km, egy erősebb akár 15 km is lehet.

Sok helyen jártunk már, úgy gondoltam, hogy  egy-két érdekes helyet kiválasztok és azokról mesélek.

 

csodaret1.jpg

A Csodarét

Többször jártunk már az Ásotthalom-Mórahalom között elterülő Csodaréten. Február végén, március elején virágzik az egyhajú virág és utána nyílik sorban a többi virág: epergyöngyike, mezei tyúktaréj, pusztai madártej és így tovább, majd az árvalányhaj, május közepétől az orchideák, mocsári kardvirág. Lehetetlen mind a 251 fajt felsorolni, ezekből 19 védett és 3 fokozottan védett. A rét a sokszínűsége miatt kapta az elnevezést. A tanösvényt járva a kihelyezett táblákról tájékozódtunk.

Boldog vagyok, hogy rátaláltam arra a sportra, ami nemcsak jót tesz az egészségemnek, hanem csodálatos élményeket is szerez a természet szépségeiben gyönyörködve. 

Folytatás következik

       1. kép: a Csodarét                        Képek forrása: saját felvételek

                                               

   Sári

 

Ha tetszett a bejegyzésünk, örülünk, ha írásainkat lájkolod és megosztod, vagy továbbküldöd e-mailben.

Látogass el közénk, blogunk

  facebook csoportjába,  

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. 

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!

Szólj hozzá

sport séta kirándulás természet túrázás testmozgás gyaloglás nordic walking Szeged Sári