2022. már 17.

Nagymamának lenni egy csoda

írta: Sári 73
Nagymamának lenni egy csoda

Star Wars lego és Jurrassic park dinók - fiú játékokban képben vagyok       

eletnagysagu_dino_kiallitas_szeged_1918-ban.jpg

5 év telt el, amióta a nagymamaság örömeiről előszőr írtam. Benedek, az unokám, már 2. osztályos nagyfiú lett. Izgalommal vártuk az iskola elkezdését, hiszen a pandémia idejére esett. Szerencsére jól vette az akadályokat és az első osztályt kiválóan végezte el. Anyukájával már óvodás korában rendszeresen jártak könyvtárba, szereti a könyveket és szorgalmasan tanulta a betűket.

elso_nap_az_iskolaban.jpg

    Első nap az iskolában

Kapott tőlem egy kisebb iskolai táblát és eljátszottuk, hogyan zajlik egy iskolai óra. Természetesen én voltam a diák, ő a tanító. A táblára írta a feladatokat én pedig megoldottam azokat. Szeretem nézegetni a tankönyveit és sóhajtozok, de szeretnék én is iskolába járni!

Ha nálam alszik, alvás előtt olvasok a kedvenc könyvéből és beszélgetünk. -Nagyi! Mesélj arról, milyen huncutságokat csináltál, amikor kicsi voltál! Vagy arról, hogy milyen gyerekek voltak Apa és a tesója! És én mesélek, nagyokat nevetünk.      

online_tanulas_1.jpg

                               Online tanulás

Sok más fiúhoz hasonlóan „képzett” dinó szakértő, mindent tud róluk, és majd dinó-kutatással foglalkozik Amerikában, ha nagy lesz. Ha megérkezik, táskájából kipakolja a legokat, a dinókat és kezdődhet a játék a Jurassic parkban. Nehezen jegyzem meg, hogy melyik a hús- és melyik a növényevő dinó és ő súg nekem. A szoba a park, mi vagyunk a személyzet, ápoljuk, etetjük a dinókat és vezetjük körbe a látogatókat. A játéknak az idő múlása vet véget, másnap iskola, így haza kell indulnia. Másik kedvenc játéka a Star Wars lego, természetesen minden szereplőt ismer: Darth Vader, Leia, Obi-Wan Kenobi, Hans Solo, Csubakka, soroljam még? Szóval a mai fiús játékokban képben vagyok. Kíváncsi lennék, mit is csinálnék, ha kislány unokám lenne.

dino2.jpgDinó kiállítás Szegeden

Februárban, a születésnapján, már nyolc gyertya égett a tortán. Nagy izgalommal készült ő is, meg a Nagyi is. Meghívta pár barátját ünnepelni, a Nagyi pedig sütötte a tortát.  Mi más lehetett a dísz, mint a dinók világa, a Jurassic World. Szerencsére a közeli cukrászda számítógépen elkészítette a cukorlapot, ami a torta tetejére került.

nagyi-keszitette_szulinapi_torta.jpg

A Nagyi tortája

Szereti a természetet és örömmel fedezi fel a látnivalókat. Nemrégiben a nordic-walking csapat, amelynek tagja vagyok és amellyel rendszeresen túrázni járok, kirándulást szervezett a Pilisbe. A cél a Dera-szurdok, Pilisszentkereszt, Pilisszentlászló volt.

tura_a_pilisben_1.jpg

Nordic walking kiránduláson

Nagy örömömre Anyukájával együtt csatlakoztak a túrához, ügyesen teljesítette az 5 km-es távot és még Esztergomban is volt kedve bejárni a várat. Szép hegyi túra volt, nekünk alföldi embereknek egy kicsit nehezebb a magaslatokra felgyalogolni, de a bot segítségével teljesítettük és élveztük a szép tájat.

esztergomi_var.jpgAz Esztergomi várban

Változatlanul csodálattal figyelem a fejlődését, a kíváncsiságát, jó vele beszélgetni, szeretem a gyermeki ártatlanságát, és aggódom, milyen jövő vár az ő generációjára. Ha arról beszélek mi lesz, ha nagy lesz, szeretettel mondja: -Remélem, Nagyi, megéred!

       Első fotó : Dinó kiállítás Szegeden 2018-ban

                             a fotók saját felvételek

   Sári

Látogass el közénk, blogunk

  facebook csoportjába,  

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. 

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!

 

Szólj hozzá

kirándulás nagymama dinó unoka Jurassic park Sári