2022. dec 18.

Mesebeli mézeskalács házikók karácsonyra

írta: Sári 73
Mesebeli mézeskalács házikók karácsonyra

24 éve készítem a házikóimat ajándékba

3_1.JPG

Karácsony közeledtével már hangolódunk az ünnepekre. Az embert elönti a békesség érzése és a várakozás.         

December közepén elkezdem a készülődést, előveszem a Nők Lapja 1999. decemberi számát, fellapozom a 72. oldalt, igaz kívülről tudom, de biztonságot ad, és nekilátok a mézeskalács tészta gyúrásának, mert egy éjszakát pihentetni kell.

5.JPG

Hogy miért pont ezt az írást nézem? Mert 1999. óta minden decemberben mézeskalács házikókat sütök ajándékként. Ez a cikk Fábián Éváról, a Kalamajka Együttes énekeséről szól, aki elmeséli, hogyan készülnek a mesés mézeskalács házikói és kis figurái. Nagyon tetszettek Éva művei, miután a receptet és a készítés folyamatát is pontosan leírták, a következő hétvégén nekiláttam a mesebeli házikók elkészítésének.

1_24.jpg

A megadott recept alapján 10-15 házikó, fenyőfák és kis figurák készültek. A házikókat égetett cukorral ragasztottam össze, ilyenkor a gyerekeket nem engedtem a közelembe, mert a forró cukor ha rácsöppent a kezemre, fájdalmat és hólyagot okozott. Az első próbálkozásaim nem voltak tökéletesek, de szépen celofán papírba csomagoltam és ajándékként átadtam.

A családom és a barátok örültek és dicsértek, tetszett nekik a munkámat.

m_zes2.jpg

A munkahelyemen sok kisgyermekes anyuka dolgozott, és szerveztünk egy mézeskalács-díszítő délutánt. Az anyukák otthon megsütötték a kis figurákat én a házikókat készítettem, a gyerekek nagy lelkesedéssel díszítettek, minden ragadt a cukros, fehér tojáshabtól.

A barátnőm, akivel 18 éves kora óta dolgoztam együtt, és már lassan ő is nyugdíjas korú lesz, még ma is folytatja ezt a hagyományt.

4.JPG

Baráti körben, gyerekeinkkel is jó hangulatú karácsonyi sütéseket tartottunk, kalákában készítettük a  házikókat, kis fenyőfákat, szebbnél-szebb díszeket a karácsonyfára. Együtt örültünk a kis “falunak”,  amelynek még temploma is volt.

Iskolai barátnőimmel már az unokáinknak szerveztünk mézeskalácsos programot. Az asztalt körbe ülve minden gyerek kapott tésztát, gyúrtak, nyújtottak, szaggattak, díszítették dióval, mazsolával, aszalt gyümölccsel, és büszkén vitték haza Anyunak és Apunak.

gyerekek.jpg

Manapság már egyedül készítem, lassabban haladok, a kezeim sem a “régiek”, de elkészítem, hogy szeretteim karácsonyfái alatt ott legyenek a mesebeli házikók. Különös tekintettel a család legkisebb tagjára, egy tündéri, 7 hónapos kisfiúra, aki csillogó szemmel nézi majd élete első karácsonyfáját és a mézeskalács házikót.

A készítés módja és a recept ITT olvasható.

   Sári

 

Látogass el közénk, blogunk

  facebook csoportjába,  

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. 

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!

Szólj hozzá

karácsony ajándék recept házikó mézeskalács Sári