2023. dec 20.

Családi fényképek rendezése

írta: Lujza65
Családi fényképek rendezése

Kásahegy a nappaliban

1962majus1.jpg Nem is tudom, hány családi fényképet őrzök időtlen idők óta. Valahányszor keresek valamit, össze-vissza rámolok és most már egyre nagyobb lesz a káosz, ezért úgy döntöttem, itt az ideje a családi fényképek albumba rendezésének és katalógus készítésének. Digitalizálás nem lesz, túl nagy munka lenne, viszont vannak üres fotóalbumaim és vettem is néhányat.

A könyv-katalógusunk Excel táblázatban van, egyszerűen kezelhető, jól lehet benne keresni, a mi igényeinknek megfelel - nyitottam tehát egy Excel táblázatot a családi fényképeknek. A könyv-katalógusban a könyvespolcoknak vannak munkalapjaik, a fénykép-katalógusban az albumoknak adtam munkalapokat.

A szüleim lakásából nálam van négy tele fotóalbum és fényképek két nagy cipősdobozban, a kisebb részük évenként borítékokban, nagyon sok csak úgy, egymás hegyén-hátán. Az anyósomnál összegyűlt fényképekkel is kellene valamit kezdeni. A saját fotóinkat korábban nagyjából dossziékba rendeztem, most mindent előszedtem három mély fiókból és két polcról.

Először egészen régi fényképek kerültek elő, köztük néhány rejtélyes darab.

100eves.jpgKi lehet ez a kislány, és ki vihette el őt a budapesti Diska fotóműterembe kb. 100 évvel ezelőtt?  

Az igazi problémák ez után kezdődtek. Megpróbáltam csoportokat képezni: nagyszülők, szülők, a férjem, én és a gyerekeink. Néhány kupac átrakása után azt hittem, összegyűltek a nagyszülő-fényképek, megnyitottam az egyik kisebb albumot, és ahogy betettem egy fotót, máris kapott egy sort a katalógus Macis album nevezetű munkalapján évszámmal és a képen szereplők föltüntetésével. A Megjegyzés oszlopba beírtam, ha tudtam, hol készült a fotó, ki készítette, milyen eseményhez kapcsolódott.

Az albumnak kb. a felénél elfogytak a nagyszülő-képek, folytattam a szüleimmel. Így telt meg az album, tűnt el elég hamar 140 kép, de a kásahegy nem csökkent: fénykép-kupacok a székeken, a foteleken, a kanapén, a dohányzóasztalon. Sokkal tovább tart ez, mint hittem, még szerencse, hogy nem határidős a dolog.

1979_2.jpg

4 éves fiunkkal a Libegőn 1979-ben

Van a gyűjteményemben két darabból álló esküvői fénykép 1951-ből. A vőlegény fejét talán igazolványképnek készültek hasznosítani, végül – úgy látszik – nem kellett, mert megtaláltam és visszaillesztettem:

1951.jpgA nagynéném és a nagybátyám

Végül mutatok két képet a Játékaink sorozatból.  Az egyik képen az öcsém meg a férjem a pingpongasztalt szerelték össze a lejtős telek alsó teraszán 1989-ben, a másikon bridzseztünk a férjemmel, az anyósommal és a fiunkkal 2003-ban.

1989.jpg

2003_1.jpg

A fotók saját felvételeink – kivéve a Diska fotóműteremben készült képet -, a nyitóképen a rengeteg május elsejei felvonulásos kép egyike: a szüleim és az öcsém 1962-ben.

Lujza

Szerzői jogvédelem

Tilos a Régiségeknek blogban megjelent írásokat, recepteket, fotókat és videókat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében máshol közzétenni és sajátként feltüntetni. Az írások, fotók és videók a bloggerek szellemi tulajdonát képezik, miként a képek is, amennyiben más forrás nincs feltüntetve. Írásaink csak linkként használhatók fel, mely az eredeti forráshoz vezet !!!!

 

Látogass el közénk, blogunk

  facebook csoportjába,  

ahol reggel és este is valami érdekessel várjuk követőinket, kedvelőinket. 

Iratkozz fel blogunk

VIDEÓ CSATORNÁJÁRA is,

hogy értesülj legújabb videóinkról!

Szólj hozzá

fotó család fotóalbum emlékek fénykép Lujza