2013. nov 20.

írta: Adam G. Steve

Hajóval Új-Zélandra - 4. rész

Operaház2-600x375.jpg Sydney Operaház

Megérkeztünk Sydneybe (Ausztrália), mely a betetőzése volt az eddigi,  23 napos Csendes-óceáni hajóutunknak, mely Los Angelesből indult. 800 útitársunknak az utazás végét is jelentette, helyükbe 700 új utas szállt fel hajónk fedélzetére, főként ausztrálok és néhány amerikai.  Megkezdődött utunk újabb 14 napos, Ausztrália – Új-Zéland  szakasza.

Sydney óriás nagyváros, tömérdek látnivalóval, így nehéz volt eldöntenünk, hogy mit csináljunk a rendelkezésre álló egy nap alatt. Úgy döntöttünk, hogy a legjobb, amit tehetünk, ha egy Hop-on- Hop-off  városnéző buszra szállunk, amely körbevisz a városon, majd egy másik busz elvitt a híres Bondi Beach-re. Az utunk a Sydney fölött magasodó, öblökre néző dombokon vezetett át, exkluzív lakó-és kereskedelmi negyedekkel, pazar kilátással. A dombokon kanyarogva időnként  szemünk elé tárult  egy- egy pillantásra a belváros a Harbour  Bridge-zsel (Kikötő Híd) és az Operaházzal.

Harbour-bridge.2-600x480.jpg Harbour híd

Az Anzac emlékművek, (az első, vagy második világháborúban elesett ausztrál katonákra emlékezve) és az Anzac Bridge (Anzac  híd), a történelem levegőjét árasztották. Ez utóbbinak nagyon érdekes az építészeti szerkezete, és modernebb a híres Harbour hídnál. Ha Sydneyt emlegetik, sokunk képzeletében felsejlik a vízen  elnyúló Operaház épülete, és a Sydney Harbour Bridge, melyet a helyiek szimplán „vállfának” neveznek. Képzelhetitek, milyen fantasztikus élmény volt reggel hatkor  a függönyt elhúzva ott látni szemben az Operaházat és a Kikötő hidat.  Ahogy a vitorlásokat néztük az Öbölben, világossá vált, hogy  az Opera épületének formáját egy vitorlás hajó vitorlái ihlették.

Bondi-Beach.jpg Bondi Beach

A kalandos kedvűek felmászhattak a Harbour híd tetejére, 500-600 láb magasra. Nem a szívbajosoknak való! Több csoportot láttunk felmászni a híd egyik végén, majd lejönni a másik végén. Olyan, mintha az ember kívülről mászná meg az Eiffel tornyot. Egyéb sportteljesítményeket is láttunk: százak szurkoltak a Sydney öbölben evező női csapatnak.  Sétánk során sok múzeumot, bankot láttunk,  ismerős cégnevek tüntek fel, mint a Target, a Woolworth, a Coca Cola és az AON, a világ gazdasági globalizációjának jelei. Jót derültünk az  ausztrálok  humorán, miszerint az Anyakönyvi Hivatalt "Hatch, Match and Dispatch”-nek, nevezik, amit magyarra így lehetne fordítani: „Keltető, Párválasztó, Elbocsájtó”, azaz születési, házassági és elhalálozási dokumentumok tára.

Nehéz szívvel  hagytuk ott Sydneyt, még olyan sok érdekes látnivaló lett volna.

Hedi Neu, Chicago

Ha megtetszett a blogunk, csatlakozz a Facebook közösségi oldalunkhoz, ahol egyéb érdekességeket is találsz és értesülsz a friss bejegyzésekről. Itt fenn, a jobboldali sávban lájkolással tudsz csatlakozni, vagy katt ide: