2013. dec 30.

Ünnepek, kicsit másképpen

írta: Papá Stefano

obol

Az egyik kuponos cég ajánlatából kiválasztva baráti társaságunkkal, három hasonló korú Régiség házaspárral vásároltunk 3 nap 2 éjszakás kupont, amit  plusz egy nappal ill. éjszakával megtoldottunk. December 25-én kora délelőtt irányt vettünk  Keszthelyre, a Balaton partján álló Helikon Szállóba. Az ember nem is gondolná, hogy a Balatonnál  télen is milyen kellemesen el lehet tölteni az időt.

Előzetes egyeztetés alapján egy szinten, egymás melletti szobákat kaptunk, az egyik pár még a kutyáját is magával hozta. A szállónak  egy kis SZOT üdülős fílingje volt, 8 emeleten, talán csak a hall volt kivétel ez alól. Viszont a személyzet kedvessége, segítőkészsége, egyáltalán a vendégekkel való törődése meglepő volt. A recepción, az étteremben, vagy éppen a szobaasszonynak is volt egy-egy kedves szava a vendégekhez.

szálloda-600x450.jpg szállodánk

A Régiségeknek, akik már nyugdíjból élnek, nem mindegy mire mennyit költenek. Ez a négy nap három éjszaka hihetetlenül kedvező árú volt, leginkább a benne foglalt szolgáltatások miatt. Az alapár három nap két éjszakára 28500 Ft, a plusz nap 15000 Ft volt, de... teljes ellátással, azaz benne volt a büfé reggeli és vacsora, valamint szűkített választékú büfé ebéd. Az ebédhez és a vacsorához járt  személyenként 1-1 italkupon, amiért sört, bort, vagy üdítőt lehetett kérni. Beletartozott a 25 méteres uszoda, szauna és fitnesz használata is. December 25-26-án délutáni uzsonnaként  forralt borral és süteménnyel leptek meg bennünket és a szálló többi vendégét.

20161226_104032

Egyik nap felkerestük Keszthely belvárosát, másik nap átmentünk Hévízre egy-egy kellemes sétára. Bár ezen a két napon az időjárás nem volt olyan kedvező, mint az oda úton, de az 5-8 fokos idő nagyon jó volt a sétánkhoz. Természetes ilyenkor kimaradhatatlan egy cukrászda felkeresése, egy jó kávéra, finom sütire. Mind Keszthely, mind Hévíz belvárosa nagyon szépen rendbe van hozva, igazán élvezetes látványt nyújt.

Társaságunk több tagjának a reggel nem is kezdődhetett volna másként, mint egy jó kis úszással a medencében, majd jött a szauna, kipréselni magunkból a méreganyagokat.  Mások közülünk a téli Balatonban gyönyörködve   a  csendes parton a napfelkeltét és a vadkacsákat fényképezték. Ezután igazán jól esett a finom reggeli. No meg a régiségeknél elmaradhatatlan reggeli gyógyszerek bevétele. A vacsora utáni séta is kötelező program volt a kihalt, de ilyenkor is gyönyörű, esti fényekkel teli  sétányon.

De nemcsak mi gondoltunk arra, hogy rendhagyó módon töltsük a Karácsonyt. December 25-én két turnusban tudták csak lebonyolítani a vacsorát a szállodában, olyan telt ház volt. Nálunk 24-én megtörtént a családi karácsony gyermekeink, párjaik és az unokák részvételével, majd ők is elutaztak párjaik szüleihez.

fürdőház

Viszont mi így megszabadultunk a következő három napi főzéstől, mosogatástól, takarítástól, élveztük a finom ételeket, azt, hogy kiszolgálnak bennünket, és gond nélkül lehet 3 napot pihenni, mind szellemileg, mind fizikailag.

Hazaérve, cicánk kissé morcosan fogadott minket (el volt látva amíg odavoltunk, kedves barátnénk, ill. vejünk által), majd boldogan dörgölőzött hozzánk, és hangos nyávogással adta tudtunkra, hogy ideje megkínálnunk kedvenc csirkemell szeletével.

Összességében csak ajánlani tudom Régiség társaimnak, s a fiatalabbaknak is, figyeljék a kuponos szállás ill. kikapcsolódási lehetőségeket, időnként meglepően jó ajánlatokat lehet kifogni, mint azt a fenti példa is mutatja.

Papá Stefano

utazás fotózás szálloda egészséges életmód kupon olcsó szállás panzió Keszthely teljes ellátás Papa Stefano