2014. dec 05.

Minden napra egy jócselekedet! Így él egy 87 éves blogger Londonban

írta: Régiségek blog
Minden napra egy jócselekedet! Így él egy 87 éves blogger Londonban

 

kezek

87 éves vagyok és elmondhatom, hogy teljes, jó életet élek.  Olyan elfoglaltságokkal töltöm a napjaimat, amelyek fitten tartanak és fiatalítanak. Az egyik ilyen dolog, hogy minden nap cselekszem valami jót, segítek valakinek. A másik fontos dolog, hogy az agysejtjeimet „tornáztassam”: jó könyveket olvasok, naplót írok, előadásokra járok, nyelvet tanulok (most éppen spanyolt), klasszikus zenét és operaáriákat hallgatok, vitaköröket szervezek. És nem utolsósorban szeretek másokkal játszani kártyajátékokat, dominót, Rummi qube-ot.

Egészségesen táplálkozom és nagyon keveset eszem, aminek következtében 50 kiló vagyok. Ha fáj a lábam, vagy a gyomrom, természetgyógyászhoz fordulok. Az ő tanácsára naponta 2 liter vizet iszom. Gyalog megyek vásárolni, hazacipelem, amit vásárolok, főzök, mosogatok. Pozitív az életszemléletem, amely természetesen hozzájárul ahhoz, hogy fizikailag is jól érezzem magamat.

kezek6

Hillel, a nagy gondolkodó szavait követem: Ha én nem törődöm magammal, ki törődjön velem? Ha csak magamért vagyok, ugyan minek vagyok ? És ha nem most, akkor mikor?

Ezen bölcsességeket megszívlelve elhatároztam, hogy minden nap cselekszem valami jót (hogy ne csak magamnak legyek, és hogy MOST cselekedjek!). Van egy idős, fiatalon Németországból Angliába menekült hölgy, aki teljesen magára maradt, szerettei mind meghaltak. Rossz az egészségi állapota, épphogy csak a mosdóig tud elmenni. Naponta meglátogatom, főtt ételt viszek neki, aminek nagyon örül, mert különben csak kávét inna és száraz kenyeret enne. És van egy 100 éves öregúr, akit kéthetente kocsival elviszek bevásárolni. Látnátok csak, micsoda finom dolgokat vásárol!

k__rtya.jpg

Szellemi kontaktusban vagyok megboldogult Édesanyám lelkével, és ha a dolgok rosszul mennek, tőle kérek segítséget és tanácsot. Azzal, hogy más emberek problémáival foglalkozom, elterelődik a figyelmem a saját gondjaimról. Ha önző, csak magamra koncentráló életet élnék, sok időm és okom lenne arra, hogy boldogtalan és frusztrált legyek. De szerencsére el vagyok foglalva másokkal, ez a tevékenység napjaim legjobb részét képezik.

Rose, Londonból

2

 

Szólj hozzá

főzés harmónia nyugdíjas egészséges táplálkozás egészséges életmód senior hasznos tanácsok Rose